Mailto protocol verdwenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Hallo,

Bij mijn moeder is het mailto protocol verdwenen uit windows. Hoe krijg ik het weer terug?
Ga ik bij haar naar:
Start>standaardprogramma's>Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen

Dan is daar het hele mailto protocol niet te vinden.

Hoe krijg ik het daar weer terug?

Oh ja, ze werkt met windows 7 home premium 64 bit

Ik weet niet of dit werkt, maar je zou kunnen proberen het protocol toe te voegen in het register:

Maak een sleutel mailto aan met waarde URL:MailTo-protocol in HKEY_CLASSES_ROOT. Maak hierin vervolgens een sleutel shell aan met waarde open. Maak in deze sleutel weer een andere sleutel aan, open, zonder waarde. Maak tenslotte in deze sleutel een sleutel command aan met als waarde het programma dat het protocol moet gaan besturen, bijvoorbeeld Microsoft Outlook 2010: "C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office14\OUTLOOK.EXE" -c IPM.Note /m "%1". Dit is de instelling op mijn laptop.

Zo ziet het er op mijn laptop uit:

regedit_mailto.jpg

Laatst bewerkt:
Dat maakt helaas geen verschil. Ik heb het register nog even verder doorgezocht en vergeleken met het mijne maar alles lijkt goed te staan.
Ik heb dan gezocht naar mailto en protocols.
Ik kon geen aparte dingen vinden.

Nou, er zat blijkbaar een kromme bit ofzo........
Nadat mijn moeder het standaardprogramma had gewijzigd van wlm naar een andere, opnieuw heeft opgestart, daarna weer teruggezet naar wlm en weer heeft opgestart,
is het probleem uit de wereld.

Soms kan het leven zo simpel zijn.......:d

Ik dacht al dat daar ergens het probleem zat, achteraf, het mailprogramma herinstalleren zat ik aan te denken.

Prima dat het nu opgelost is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan