Mailwasher

Status
Niet open voor verdere reacties.

thetwoofus

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
Ik heb mailwasher opnieuw geïnstalleerd, nu doet het helemaal niets. Ik krijg de boodschap dat er geen verbinding met de pop server kan worden gemaakt. Ik denk dat de anti-virus scanner het probleem is, dat het daarmee in conflict komt. Ik heb AVG en moest kort geleden een nieuwe versie downloaden. Voorheen kwam de scanner in actie pas als O.E. werd geopend, nu zie ik de pop-up als mailwasher wordt geopend. Ik denk dat dat misschien de reden was dat het soms vastliep, maar nu, zoals ik zei, doet het helemaal niets! Is dit op te lossen?

:(

Zet je virusscanner eens uit en probeer het dan nog een keer.

Het zou ook kunnen betekenen dat je een foutje hebt gemaakt met het invullen van de account. Dan krijg je ook die foutmelding.

Bedankt voor jullie reacties.

Zet je virusscanner eens uit en probeer het dan nog een keer.
Dit heb ik gedaan, maakt niets uit.

Heb ook de account in Mailwasher gecontrolleerd, is ok.

Ik denk dat het probleem wel bij de anti-virus scanner ligt, want de pop-up blijft hangen en de icon blijft draaien totdat ik een fout-melding krijg dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Als ik mijn mail rechtstreeks in O.E. opent dan scant AVG het NIET.
Heb enkele dagen geleden een nieuwere versie van ZoneAlarm geïnstalleerd, zou het daarmee misschien in conflict komen? ik heb de programma's gecontroleerd, AVG en ook Mailwasher krijgen toegang.
Ik snap het niet, want voordat ik deze Mailwasher installeerde scande AVG wel in O.E.!

Zou het misschien een oplossing zijn om de anti-virus scanner te uninstalleren en opnieuw te installeren?

Ja, dat zou ik zeker doen.
Ook met Norton moet je vaak een bepaalde volgorde aanhouden.
Je kunt ook nog even in Zone Alarm bij programma's kijken om te zien of je wel alle vinkjes groen hebt staan.

Bij "access" wel aangevinkt, maar bij server niet, maar dat is ook niet nodig toch?
Volgens AVG is de e-mail scanner ingeschakeld, toch scant het de mails niet in O.E.

Ik heb ZoneAlarm niet meer maar vaak moest ik, om iets binnen te krijgen toch 4 vinkjes zetten. Je zou het in ieder geval even kunnen proberen.
Hoe zit het eigenlijk met de Window Firewall, heb je die uitgeschakeld?

Ik weet niet welke Mailwasher jij hebt maar scant deze soms ook op virussen? Het zou wel eens kunnen dat AVG in dat opzicht is uitgeschakeld omdat Mailwasher de eerste is. 1 van de 2 zou dan uitgeschakeld moeten worden wat mail betreft.
Geen idee verder.

Ik heb in Z.A. alle 4 aangevinkt, maakt niets uit. Ook AVG opnieuw geïnstalleerd, helpt ook niet. Er wordt in mailwasher niets geopend, AVG blijft draaien totdat ik de melding krijg dat er geen verbinding met de pop3 server kan worden gemaakt. Mailwasher heb ik van mijn pc afgehaald, maar de mails komen ungescand O.E. binnen. In ZoneAlarm is er ook een mail-scanner - heb ik die uitgeschakeld, kijk of dat wat uitmaakt, toch niet. Ik weet hier geen raad meer mee. :confused:
Bedankt Elisa in ieder geval voor de genomen moeite!

Niet te vlug opgeven.
Zoals ik die foutmelding zie blijf ik toch denken aan het wachtwoord of de firewall die het tegenhoudt.
Weet je, vaak heb je 1 ding wat niet goed is maar doordat je gaat rommelen met vinkjes enzo wordt het alleen maar erger.
Is in AVG alles weer goed aangevinkt?
Het is bedtijd, morgen kijk je er fris tegenaan ;)
Welterusten

Ik denk dat het probleem wel bij Mailwasher ligt. Ik had het van mijn pc verwijderd en vanmorgen zette ik de pc aan, mijn mails opgehaald in O.E. en AVG scande alle mails gewoon weer.
Heb net een oudere versie van Mailwasher opgezet en dat werkte ook niet, kreeg de foutmelding "plain text password authentication not supported in this account".
Mailwasher verwijderd weer en nu scant AVT de mails in O.E. weer niet!:confused:
Voorheen werkte alles prima bij elkar, d.w.z. ZoneAlarm, AVG en Mailwasher. Totdat Mailwasher af en toe ging vast-zitten, kon de mails niet verwerken en liet alles door. Toen heb ik Spam-fighter opgezet, die beviel mij niet, dus afgehaald en (een wat nieuwere versie van) Mailwasher opgezet. Sindsdien de problemen.

Mailwasher gaat naar de server en laat jou daar vandaan zien wat er is. Op zo'n moment kan je virusscanner dus niet inkomen.
Hij zou het wel moeten doen als je OE opstart en de mailtjes binnenhaalt.
Vreemd probleem.

Plain text password......verwacht Mailwasher soms dat je een cryptisch password in geeft?
Welke versie is het eigenlijk? De pro?
Ik kan me niet herinneren ooit zoiets gehad te hebben.

Je zou haast zeggen dat er op je pc iets gekomen is waar Mailwasher niet mee om kan gaan.
Tja, als uninstall niet helpt.......Neem gewoon ePrompter. Kun je ook op de server verwijderen. Bounchen wordt hoe langer hoe meer afgeraden.
Als je veel spam krijgt zul je dan wel iets meer vinkjes moeten zetten.

Laatst bewerkt:
Hij zou het wel moeten doen als je OE opstart en de mailtjes binnenhaalt
Zo gebeurde het altijd vroeger! Ik had toen een hele oude versie van Mailwasher 1.33. Na dat ik Spamfighter had verwijderd heb ik versie 4.0 en daarna 2.2 opgezet. Ik denk dat er iets is veranderd in AVG wat maakt dat het nu in conflict komt met Mailwasher. Vanavond mijn pc weer opgestart en O.E. geopend en scande AVG de mails weer!
Ik heb het gehad met Mailwasher, die zet ik neer meer op!:(
Ik krijg inderdaad heel veel spam, dus probeer ik de ePrompter waar je het over had. Werkt dat niet samen met AVG dan laat ik het zoals het is voorlopig. Ik kreeg bericht van mijn ISP (hetnet) dat hun spamfilter straks gratis wordt, kijk wat dat wordt.
Bedankt nogmaals Elisa voor al de moeite (anderen ook natuurlijk die hierop hebben gereageerd).
(Ik zie dat jij net zo'n nachtuil ben als ik:D )

ePrompter

Elisa, ik wil je even laten weten - heb ePrompter geïnstalleerd en het werkt perfect!
Bedankt voor de tip :thumb:

Ja, en het is ook heel handig met Helpmij berichten.
Dan maar zelf deleten tot je spamfilter komt!!
Maar ePrompter wil je daarna niet meer kwijt.
Succes!

Ik ben blij dat je nog reageert. Was de mail al kwijt.
Vergeet niet na het aanvinken om te wissen van spam, of wat dan ook, eerst nog een keer op update te klikken in ePrompter.
Anders krijg je het alsnog in je mail.

ePrompter

Ja, dat had ik al door, maar bedankt in ieder geval.
ePrompter vind ik in principe handige dan Mailwasher want ik hoef niet eens O.E. in om een mailtje te lezen of te beantwoorden. Wat je zei over het "bouncen" van spam - dat is waar, de spam-mails komen toch steeds terug.
Elisa, welterusten voor straks en nogmaals bedankt.

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan