Main hd formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hallo,
Ik wil graag mijn C schijf formateren. Het is de bedoeling dat ik windows vista eraf haal en windows xp ervoor in de plaats opzet. Als iemand weet hoe dit moet, of een beter idee heeft voor mij dan hoor ik dit graag :D. (ik heb geen diskette station btw)

Groetjes,
Rowan

Dat je geen diskette station hebt is niet zo'n ramp.

Gewoon de cd van Windows XP erin doen. Opstarten van de cd, installatie volgen, schijf gewoon formatteren. Tenzij de installatie je hardeschijf niet kan vinden omdat het een sata is. Dan zou je even moeten gaan slipstreamen. Want dan mist de installatie de S-ata drivers. Dus die moet je even van de site halen van het merk van de computer (DELL, HP, etc). En met bijvoorbeeld nLite erin zetten. Dan branden aan het einde van de proces, en tijdens het opstarten van de installatie op F6 drukken.

Cd:

Ik ben mijn orginele cd kwijt en heb dus een versie van iemand gekregen die ik op xfire ken en hem gedownload. Hij had het zelf gemaakt ofzo :P,
Weet iemand dus hoe ik het kan formateren zonder cd ? :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben mijn orginele cd kwijt en heb dus een versie van iemand gekregen die ik op xfire ken en hem gedownload. Hij had het zelf gemaakt ofzo :P

Weet iemand dus hoe ik het kan formateren zonder cd ? :)

je formatteert ehm dan mss wel zonder cd. Maar hoe isntalleer je zonder cd?

mvg
Timothy

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand misschien hoet ik dit probleem kan oplossen?

Ik heb nog een beetje op google gezocht en zag elke keer dingen waarmee een floppy gebruikt word, of kreeg reesultaten waar ik niet eens naar zocht. Weet iemand misschien hoe ik mijn main hard disk kan formateren? Als dit onmogelijk is op deze manier wil ik het ook graag horen.

Groetjes rowan

Is het niet beter Win7 te downloaden en dit te installeren, dan ben je toch een klein jaartje legaal bezig, ondertussen kan je sparen om de aandelen van Microsoft te sponsoren, m.a.w. sparen voor een officiële versie van Win 7:D

Je hard disk formateren maakt deel uit van de installatie procedure van Windoze :rolleyes: je moet tijdens de installatie bij patritionering al je partities deleten en dan nieuwe aanmaken. Al je gegevens op je hard disk zijn weg, voor altijd, onomkeerbaar...:shocked:

edit: (natuurlijk het Win 7 ding op een dvd'tje branden)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan