Mainboard drivers installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Ik heb gisteren een PC van een vriend van mij geupgrade naar W7. Alles verliep eigenlijk vlekkeloos totdat ik even een USB-stickje wilde gebruiken: er konden geen drivers worden gevonden???
Wat blijkt: Niets doet het op de USB poorten behalve apparaten met externe voeding (HDD en Scanner). Dit moet dus te maken hebben met de drivers voor het moederbord daar USB onder XP wél goed functioneert (overigens ook pas na het handmatig installeren van de drivers)
Dus: MSI opgezocht, drivers gedownload... krijg ik niet geïnstalleerd
MSI liveUpdate geïnstalleerd... Kan geen drivers installeren
Probleem: U moet ingelogd zijn als admiistrator.
Ik bén Admiistrator en zelfs "uitvoeren als administrator" biedt geen soelaas! Ik krijg wederom de melding dat ik admin moet zijn (er is maar één account!!!)

Kan het helpen als ik bij gebruikersaccounts "nooit meldingen weergeven" activeer?
Kan helaas niet testen omdat het niet mijn PC is.

Please help, zonder USB ben je echt nergens...

Ik vrees dat je of een hele slechte W7 download hebt gehad of er iets totaal mis is gegaan bij de installatie, over welk moederbord hebben we het?

het is geen slechte W7 download: originele disk!
moederbord is een msi, type weet ik vanuit hier niet precies, alleen dat er een Pentium Dualcore E5200 in zit, 64 bits dus.
Het niet juist installeren van MB drivers is overigens ook geen onbekend fenomeen. Heb dit in het verleden al gehad met WiFi drivers, LAN drivers en nu dus USB drivers.
MSI Liverupdate geeft oom aan dat de INF files moeten worden geupdate.

W7 drivers ?, of XP drivers, dat maakt verschil.

Optie
1. zorgen dat in configuratie scherm alle programma's het stuurprogramma (driver) van de USB verwijdert word
Op de website van MSI staan vaak 2 tot 3 drivers voor USB probeer eerst de 1ste opnieuw opstarten resultaat niet goed?
Terug verwijderen en 2de drivers installeren, terug opnieuw opstarten, resultaat niet goed probeer de laatste driver...
2. Universele driver voor USB kan misschien helpen
3. Probeer W7 opnieuw te installeren en zie wat het je biedt.

Met vriendelijke groeten

Zettekakkers :thumb:

Beste mensen . Ik weet ookwel dat ik een andere driver moet hebben. Ik weet ook wel dat ik een W7 driver moet hebben, probleem is alleen dat ik geen driver KAN installeren omdat ik voilgens Windows 7 geen administrator ben (wat ik overigens wel ben hoor...) Als ik bijvoorbeeld MSI live update te open als administrator krijg ik toch de melding dat ik niet als administrator ben ingelogd. Nogmaals: Ik ben echt administrator (er is immers maar één account)

Elk programma kan onder run as administrator door rechtse muisklik icon en "Run as administrator", behalve MSI of MSU packages of files, door hun natuur,
als administrator rechten gevraagd worden zou er normaal altijd een venster verschijnen. Moest dit niet gaan is de enige manier om dat te omzeilen om het bestand
via Command Prompt als administrator te open en het via code daar het programma in de cmd op te starten (referee naar het MSI of MSP package)

met vriendelijke groeten

Zettekakkers:thumb:

Ik zou je het kunnen uitleggen hoe ja dat moet doen via Command Prompt maar ik weet natuurlijk niet hoe ver je computer kennis gaat, dus heb ik het gegoogled
Ik denk niet dat ik hier links mag op posten dus kijk op google onder
"wikihow Run-a-Program-on-Command-Prompt" dan zie je hoe je dat kunt open in Cmd!

Normaal zou je probleem moeten opgelost worden...
Anders kan ik je jammer genoeg niet meer helpen

Met vriendelijke groeten

Zettekakkers:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, volgens mij moet je de originele drivers in Compatibiliteitsmodus installeren.

RechterMuisKlik daarvoor op Setup.exe, Eigenschappen, tabblad Compatibiliteit, & selecteer daar het Besturingssysteem waarvoor de drivers oorspronkelijk geschreven zijn, klik Toepassen, OK.

Daarna RMK Setup.exe, Uitvoeren als Administrator.

Als het lukt, na de herstart even naar Windows update, & opnieuw naar updates laten zoeken, controleren of er hardware drivers in de lijst staan, zoja, installeren.

P.S: Mogelijk ben ik in de war met een soortgelijk onderwerp alhier...???...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan