• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

maken beoordeling formulier met loop functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkBrink89

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2015
beste forumisten,

Ik ben bezig met het maken van een beoordelingsformulier voor een wedstrijd, nu is deze niet voor eenmalig maar voor regelmatig gebruik.

Nu wil ik het mezelf makkelijk maken maar heb daar hulp bij nodig.

Ik wil in een kolom max. 20 namen kunnen invullen dit kunnen er ook evt. 5 zijn. Maar als ik dan druk op bv. Een knop met aanmaken dat hij ziet hoeveel namen er in die kolom staan dus aantalarg 5 en dat hij dan in de beoordelingsformulier vijf rijen maakt met aan het begin de naam en daarna een cel voor beoordeling smaak en vervolgend cel beoordeling techniek.

Heeft iemand een idee hoe ik Zo'n loop kan maken?

Graag hoor ik tips of suggesties.

Alvast bedankt,

Mark

Zoiets?
Voeg een naam in het groene gedeelte of wis een naam, zie wat er gebeurt in de userform.
Voorzetje

Bijlagen

Beste Dotchie,

Bedankt voor je reactie, dat komt inderdaad in de buurt van wat ik zoek alleen dan mag hij gewoon op een andere sheet komen in plaats van de prompt.
Het lukt wel om een code te schrijven waarbij ik ze één voor één controleer of er gegevens instaan en dan pas aanmaakt, maar dit moet ook makkelijker kunnen met een
loop volgens mij?

Ik vind het wel een slim idee hoe je deze hebt uitgevoerd trouwens.

Met vriendelijke groet,

Mark

Heb er nog even over nagedacht tijdens het zwemmen, maar misschien is jou idee wel veel beter in ieder geval proffesioneler.

Ik heb er alleen weinig kennis van, heb jij een website waar ik dit snel kan leren?

Ben ook benieuwd of je in die formulier een aftelklok kan maken van bv. 1:30 uur en kan de formulier/prompt fullscreen?

Hoor graag van je ik ga er eens met pionieren, zie wel dat er niet echt een loop functie inzit maar dat elke regel wordt uitgelezen.

Hoi,
Voor deze
Ik heb er alleen weinig kennis van, heb jij een website waar ik dit snel kan leren?
Hier op het forum onder de sectie handleidingen kan je al een en ander vinden wat betreft VBA.
Een boek dat ik niet slecht vind is het boek 'Excel VBA programming for Dummies van John Walkenbach'
Ik heb de (Engelstalige) versie (3de editie) in PDF formaat, die is te groot om hier te posten maar indien interesse kan ik die doormailen via een downloadlink.

Voor uw volgende twee vragen , hier terug een voorzetje waar je de userform op full screen kan zetten en met een timer erin.
In de timer kan je kiezen tussen 20, 30 45 en 60 minuten. Dat is natuurlijk makkelijk aan te passen.
Gezien ik de meeste code uit de kast heb gehaald zijn er stukken overbodig, maar ik ben gewoon te lui om die eruit te halen.
Zeker gezien ik nog altijd geen flauw idee heb wat je wilt bereiken (geen vbtje)

Bijlagen

Beste dotchie ik begrijp dat het niet duidelijk is haha, ik ga even wat in elkaar zetten in de hoop dat het dan duidelijker wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan