maken bootable ISO file

Status
Niet open voor verdere reacties.

gp69

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Berichten
92
Hallo iedereen,

eerst en vooral wil ik vermelden dat ik niet zeker ben of dit onderwerp hier thuis hoort...

Ik zit met het volgende probleem

Ik heb een .nrg bestand dat ik wil booten...
ik heb al op verschillende manieren geprobeerd maar ik kan er geen bootable iso file van maken.

Weet iemand hoe ik dit moet doen...

MVG GP69
 
Wat is het dan voor een bestand, oftewel wat zit er in die image.
En waarom wil je er een iso van maken, tis alleen een andere naam en een iso op zich is ook niet bootable maar ook een image.

Als je hem als image brand op dvd/cd, dat is ook onduidelijk, is die ook niet bootable?

Je kunt het bestand wel mounten met Daemon tools b.v.
 
ik wil er een bootable iso file van maken omdat ik tests wil doen met operating systems , virtueel ...
Het bestand dat ik gedownload heb is een nrg bestand => kan niet worden geboot door windows
Dus zou ik er een bootable iso file van willen maken....
 
Komt geloof ik niet over.

Een iso is een image van iets en is op zich NIET bootable, wel MOUNTABLE en een nrg is een image gemaakt door Nero en ook mountable.

Brand er dus een dvd of cd van of mount hem met Daemontools, ook windows 7 en 8 kan dat.

Wil je een iso.
http://www.nrgtoiso.com/
 
dit werkt niet, ik heb dit al geprobeerd
en er bestaan wel degelijk bootable iso's.....
 
in de nrg zit de install voor windows zodat ik windows virtueel kan installeren
 
dit werkt niet, ik heb dit al geprobeerd
en er bestaan wel degelijk bootable iso's.....

Vertel, bootable wil zeggen dat je ermee opstart en hoe zou een iso dan op moeten starten, waar heb je dat dan vandaan.
 
neen ik bedoel dat de iso moet kunnen worden geboot zodat ik hem kan installeren....
 
Het zal de bedoeling zijn dat je er een bootable DVD van maakt.
Op de link die ik plaatste kun je zien hoe dat moet worden gedaan.
 
Laatst bewerkt:
niet echt aangezien ik hem gewoon rechtstreeks als iso wil invoegen in virtualbox
 
Dat is mounten in/met een virtuele cd/dvd speler, maar ik verval in herhaling.

Indien je virtual box gebruikt zou dat ook daarmee kunnen.

Overigens moet die image zelf wel boot bestanden bevatten anders wil dat nog niet en een omzetting naar een iso, daar had ik al een link over neergezet.
 
Laatst bewerkt:
niet echt aangezien ik hem gewoon rechtstreeks als iso wil invoegen in virtualbox

De link beschrijft hoe je de ISO bootable maakt.
Die kun je daarna gebruiken om op een virtuele PC Windows te installeren.
Wat Lange Pier al zei, die moet je dan mounten met de virtuele CD/DVD speler.
Dus zonder hem te hoeven branden.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet gelukt CD/DVD image G:\downloads\vista nl\Windows Vista (NL) 32Bitnrg.iso te openen.

Could not get the storage format of the medium 'G:\downloads\vista nl\Windows Vista (NL) 32Bitnrg.iso' (VERR_NOT_SUPPORTED).

Resultaat Code:VBOX_E_IPRT_ERROR (0x80BB0005)
Component:Medium
Interface:IMedium {29989373-b111-4654-8493-2e1176cba890}
Callee:IVirtualBox {3b2f08eb-b810-4715-bee0-bb06b9880ad2}
Callee RC: VBOX_E_OBJECT_NOT_FOUND (0x80BB0001)

deze foutcode krijg ik telkens als ik het met powerISO omgezette nrg bestand wil laden...
 
Onduidelijk wat je wilt gaan doen, maar ik neem aan dat je VirtualPC of Virtualbox of VMWare wilt gaan gebruiken voor het inrichten van een virtuele machine, en dan bij (het eerste keer opstarten ervan) dat .nrg bestand binnen die virtuele machine beschikbaar moet zijn om vanaf te starten. [Een soort virtuele cd/dvd speler dus.]

Het koppelen van .ISO bestanden in een virtuele machine die je aanmaakt in VirtualPC, Virtualbox of VMWare is altijd mogelijk. Je kunt het beste het .NRG bestand omzetten naar .ISO. Dat kan bijv. met PowerISO (zelfs met de probeer-versie).

Tijs.
 
mensen het probleem is opgelost door gebruik te maken van winiso
Edmoor, bedankt !!
 
Goede voornemens 2013.
Iedereen hier is lief :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan