Maken Grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

simson

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Op basis van gegevens uit een mysql database wil ik een (logaritmische) grafiek maken.
Van de grafiek moet een afbeelding (gif of jpg) gemaakt kunnen worden.

Wie kan mij vertellen hoe ik dat in PHP kan doen?
Is hier een leuke add-on voor beschikbaar?

thanx Simson

wat staat er precies in de database?

als er alleen maar waardes met getallen instaan kan je misschien dit doen:

getal / totaal * 100

en is het antwoord 1 = 1px
is het antwoord 67 = 67px

dit kan je denk ik wel in een staafdiagram maken.
als dit niet is wat je bedoeld een graag wat betere uitleg:)

Sander

Bestaat er ook een mogelijkheid om .csv te gebruiken? (Of een ander soort text file?).

Ik ben nl. met een programmatje bezig die om de paar uur een csv file (een tabel) wegschrijft naar een ftp server. Hier wil ik dan een website draaien waarop je mbv bv een java appletje ofzo een grafiek kan genereren adv die tabel.

Ik ben min of meer bekend met html en delphi maar daar houdt het ook wel op dus het liefst heb ik eigenlijk een kantenklaar java applet die ik kan invoegen in mijn webpagina.

Kennen jullie zoiets? Of heeft iemand een ander goed idee?

Bestaat er ook een mogelijkheid om .csv te gebruiken? (Of een ander soort text file?).

Ik ben nl. met een programmatje bezig die om de paar uur een csv file (een tabel) wegschrijft naar een ftp server. Hier wil ik dan een website draaien waarop je mbv bv een java appletje ofzo een grafiek kan genereren adv die tabel.

Ik ben min of meer bekend met html en delphi maar daar houdt het ook wel op dus het liefst heb ik eigenlijk een kantenklaar java applet die ik kan invoegen in mijn webpagina.

Kennen jullie zoiets? Of heeft iemand een ander goed idee?

Sander,

Met Pchart kun je allerlei hele mooie grafieken maken.
De waardes kunnen vast in het php-script staan, maar kunnen ook uit een csv gelezen worden.
Het is even uitzoeken hoe het precies werkt, maar dan heb je ook wat.
http://pchart.sourceforge.net/index.php

Gr. Ronald

Beste "Ronaldjw",

Aangezien deze thread uit 2007 komt lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het probleem nog actueel is.

Hoewel de link informatief is toch het advies om naar de datum te kijken van de laatste reactie :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan