• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maken tijdlijnbalk obv geplande inzet en weeknummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

manoeska

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Wie kan mijn helpen mijn capaciteitsprogramma visueel wat beter in beeld te brengen.

Het is de bedoeling dat op het tabblad tijdlijn visueel inzichtelijk komt wat er op het tablad onderzoeken is ingevoerd.
Dit dmv van een tijdlijn balk obv weeknummers.

Je zou dan 1 balk moeten hebben van de weekplanning volgens het projectplan.
En vervolgens daaronder dan een balk met de weekplanning met fases dat het project werkelijk duurt....

Ik kom er zelf niet uit :-(

beetje zo zou het er dan uit moeten komen te zien, hang me niet op aan de kleuren en weeknummers, is een beetje het idee...

voorbeeld.jpg

Het gaat dan om dit bestand waarin het moet gebeuren...

Bekijk bijlage PRS test.xls

Goeie poging, zoiets moet het idd gaan worden. :thumb:

Hij moet ingevoegd worden in het bestaande PRS systeem, dus ik begrijp dat ik daarin op het onderzoeken blad
wel dan eea aan moet passen. Moet even kijken wat voor invloed dat heeft want ik zie dat ik dan twee dezelfde projecten op
het onderzoekblad op twee regels moet zetten. Ik denk dat de rest dan vastloopt, dus ik ga even kijken of ik hetgeen jij hier
hebt gemaakt toch niet op één onderzoeken/projectregel kan krijgen...

Ik bekijk even of het mogelijk is om de nodige gegevens op een ander blad laten plaatsen en van daaruit de grafiek te maken. Maar het zal niet meer voor vannacht zijn, moet morgen vroeg weg.

He Plongske het is geen aangenomen werk he, moet hobby blijven!
Dus rustig aan. Ik zit niet aan tijd vast en zit er ook beetje mee te pielen als ik tijd heb.
Jijzelf gaat voor, ik ben al blij met je hulp zo af en toe :)

Ik heb hem even in het capaciteitssysteem gedaan... waar hij dus uiteindelijk ook in moet gaan komen.

Met bovenstaande van jou kreeg ik het niet helemaal voor elkaar, dus heb van daaruit even wat verder zitten pielen..

(dus let er effe niet op dat formules etc die in het PRS niet meer werken, want ik moest de echte gegevens verwijderen, die kon ik hier neerzetten ;-)
En voor dit uit te proberen heb ik alleen maar even het blad ONDERZOEKEN - TIJDLIJN - GRAFIEK met een paar gegevens.

De basis is er denk wel, maar de uitwerking nog niet merk ik...
Ik heb de gegevens die ik ervoor wil gebruiken met een formule op het tijdlijntabblad gezet (die kan ik later verbergen)
Vervolgens laat ik de grafiek maken op het tabblad grafiek.

Maar nu de verwerking van de gegevens:

1) Hij plaatst nu twee maal dezelfde in de grafiek (één voor begin datum en één einddatum)
Dus ik denk ik hier eerst met een formule moet werken om de datum te laten lopen van xx-xx-xx tot en met xx-xx-xx?
En die zou hij dus eigenlijk daarna geconverteerd moeten worden naar weeknummers (weeknummers wil ik nml in de grafiek laten zien, met datums wordt het met meerdere projecten denk ik anders heel onoverzichtelijk.)

Dus ik denk dat ik nu eerst iets moet veranderen op het tabblad TIJDLIJN in de gegevens, zodat hij ze omgezet correct meeneemt op de grafiek.
Klopt dat denk je?

2)Vervolgens plaats hij de volgorde verkeerd in de grafiek. Bovenaan moet eerst de balk met de originele totale planning komen.

Dan de balk met de datums van de voorbereidingsfase (zolang als die daadwerkelijk heeft geduurd)
Dan de balk met de datums van de onderzoeksfase (zolang als die daadwerkelijk heeft geduurd)
Dan de balk met de datums van de nazorgfase (zo lang als die daadwerkelijk heeft geduurd)

Hieruit ga je dan het verschil zien tov de originele totale planning en welke fase de uitloop eigenlijk heeft veroorzaakt...

3) En ik had idd liever gezien (net als in jouw poging bestandje hierboven ) dat de 3 fases (voorbereiding/onderzoek/nazorg)
met verschillende kleuren en/of een soort kleurverloop in één balk zouden komen. Die dan staat onder of naast de originele planningsbalk...

Dus het is misschien handig als ik probeer vanuit dit bestandje wat verder te proberen te komen, tenzij ik daarmee helemaal op een verkeerd spoor zit.
Maar dan hoor ik het vast wel van de kenners hier ;-)

Ik ga er weer effe een nachtje over slapen, anders blijf ik heel de nacht zitten puzzelen haha...

Bijlagen

• tijdlijn test.xls
    tijdlijn test.xls
    593 KB · Weergaven: 252
  • voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 94
Ik zal ook eens verder kijken of ik misschien bij GANTT excel iets kan vinden wat hiermee kan helpen.

Ik heb ook op YT ( http://youtu.be/NrfOtqzz_wk?t=30s ) iets gevonden waarmee ik wat verders kan proberen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan