Maken van draaitabel > MS access loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virusbeatbox

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Beste,

wanneer ik een draaitabel wens aan te maken, dan blokkeert ms acces en verschijnt er een melding van "Microsoft Office Acces werkt niet meer" daarna komt er een venster met dat ik een melding zou krijgen indien hiervoor een oplossing is en heb enkel de keuze om OK te drukken waarna access zichzelf afsluit :s

Dit probleem is wel dringend, heb maandag Examen Datamodellering en databanken (volg namelijk Toegepaste Informatica, hogeschool)

mvg!!

Je kunt kijken of je de database kunt Comprimeren herstellen (<Extra>, <Database hulpprogramma's>) maar waarschijnlijk is het verstandiger om een nieuwe database te maken, en alle tabellen, formulieren etc. te importeren.
En daarna uiteraard weer proberen de draaitabel te maken...

Heb comprimeren en herstellen geprobeerd en ook alle tabellen en query's etc... geïmporteerd in een andere database,, bij elke database dat ik een draaitabel wens te maken blokkeert access :s heb hem voor 2e maal opnieuw geïnstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem...

Wat ik nu ook zie is dat, wanneer ik een database heb geopend en een draaitabel probeer te maken waardoor access niet meer reageert, staat er in de map van die databases een icoontje zoals je de database nog open zou hebben maar niets staat meer open + in processen loopt access ook niet meer :s
Ik focus mijn cursor op dit icoontje en krijg volgende uitleg "Type: Microsoft Office Access Record-Locking Information..."

Laatst bewerkt:
Dat is dan waarschijnlijk een ldb bestand; probeer dat weg te gooien, dan moet je de db weer kunnen openen.
Kun je een testversie posten? Kunnen we meekijken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan