Maken van een .exe die een batch kan starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger81

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Hallo,

Ik heb een vraag. Is het mogelijk om een .exe bestand te maken die een batch kan starten?
Of kun je van de batch .bat veranderen naar .exe en blijft het bestand dan gewoon werken?

Hoor graag van iemand.

Groeten Wout

Beide vragen kunnen met ja worden beantwoord maar als je uitlegd waarom je dat wilt en wat precies je bedoeling is, kan er veel beter geadviseerd worden.

Nou, we hebben hier namelijk een systeem waarmee we pc's kunnen besturen. Het nieuwe systeem wat we krijgen kan geen .bat uitvoeren maar .exe en ik wil niet
dat ik al mijn gemaakte .bat niet meer kan gebruiken.

Als dat systeem Windows executables (.exe) kan uitvoeren staat er dus Windows op.
Dan kunnen die .bat bestanden ook worden uitgevoerd.
Vertel dus eens welk operating systeem er op dat systeem staat.

Als ik .bat verander in .exe dan krijg ik een foutmelding over dat de versie niet compitable is met de versie van windows die ik run. Dat is Windows 7 Enterprise

Heb je enig idee wat een .exe bestand is?
Natuurlijk kun je niet verwachten dat wanneer je een .bat bestand hernoemd naar .exe dat 'ie het dan nog doet.

een bestand om programma mee te openen. Een launcher. Meer weet ik niet. Ik ben geen ict'er

Nee, een .exe is gewoon een uitvoerbaar programma. Die schrijf je in een programmeertaal waarna deze word gecompileerd naar een object bestand die weer wordt gelinkt naar de uiteindelijke executable. Wat daarin staat is wat alleen door de computer wordt begrepen.
Probeer maar eens een .exe bestand in Kladblok te openen. Als het al lukt zul je er geen chocola van kunnen maken.

Op google vond ik een bat naar exe converter alleen die werkt niet. Dus eigenlijk is er geen beginnen aan?

Er zijn wel goede .bat naar .exe converters maar die zijn niet gratis.
Tevens heb je dan een Windows executable en als die op dat systeem kan worden uitgevoerd kan dat .bat bestand ook worden uitgevoerd en is de hele conversie niet nodig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan