• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

maken van een vlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuh02

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Ik heb een vraag over het maken van een vlookup, is het ook mogelijk dat je die maakt dat hij zijn selectie maakt uit 2 gegevens zeg maar?
Dan heb je eerst 2 selecties gemaakt d.m.v. dropdown menu en vervolgens moet daar nog 1 gegeven aanhangen, dit wil ik graag realiseren d.m.v. een lookup maar is dit mogelijk?

Mocht het niet duidelijk genoeg zijn kan ik er een voorbeel bij doen maar die heb ik nu nog niet gereed.

Met vriendelijke groet,
Bart

Dat kan wel maar niet met VLOOKUP.

Ik zal zelf een voorbeeld geven.
Cel A1 - resultaat 1e dropdown.
Cel A2 - resultaat 2e dropdown
C1:C100 - zoekbereik 1e dropdown
D1: D100 - zoekbereik 2e dropdown
E1:E100 - resultaatbereik.

Code:
=INDEX(E1:E100;VERGELIJKEN(1;(C1:C100=A1)*(D1:D100=A2);0))
Dit is een matrix formule, dus afsluiten met CTRL-SHIFT-ENTER.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
hoe luid de code in het engels want ik bezit hier over een engelse excel versie

Het is tevens ook zo dat als ik die 2 selecties er automatisch een gegeven in een andere cel moet komen te staan dus lijkt mij een bereik niet nodig? Want als ik die 2 selecties heb gemaakt moet er 1 ander gegeven ergens anders vandaan komten te staan

Laatst bewerkt:
hoe luid de code in het engels want ik bezit hier over een engelse excel versie

Het is tevens ook zo dat als ik die 2 selecties er automatisch een gegeven in een andere cel moet komen te staan dus lijkt mij een bereik niet nodig? Want als ik die 2 selecties heb gemaakt moet er 1 ander gegeven ergens anders vandaan komten te staan

INDEX blijft INDEX in het Engels.
VERGELIJKEN is de Engelse versie is MATCH.

Voor je andere vraag zou een voorbeeld toch meer duidelijkheid scheppen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb in het bestand 2 oplossingen gevoegd. Ze staan in de lichtblauwe cellen.
De formules worden automatisch in het Engels vertaald.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
heel erg bedankt! ik zal hier eens verder mee proberen te werken, mochten er nog meer uitbreidingen komen zal ik het hier posten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan