• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maken van merken lijsten in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Drees
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Drees

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2009
Goede morgen,

graag had ik in excel een documentje gemaakt waarin het mogelijk was om alle merken af te drukken die er bij een werk zitten. Nu was ik aan het denken aan een als formule maar hier krijg ik steeds fout meldingen. Nu is mijn vraag hoe kan ik ervoor zorgen dat er rechts de merken worden in gevuld en aantallen en dat deze links automatisch worden doorgetrokken totdat alle merken erin staan. Zodat deze kunnen worden afgedrukt en zodat ze in de produktie precies weten welke merken er geproduceerd moeten worden.

Daarna worden deze ingelezen naar word om op etikketten te worden gedrukt, of is dit in excel ook mogelijk

Alvast bedankt,

Bekijk bijlage Merken.xlsx

Drees,

Een voorbeeld bestand is altijd handig maar dan moet het wel vertellen wat jij wilt.
Dit is uit de tekst ook niet op te maken.

Verklaar U nader aub.

Verbeterde vraag stelling, merken lijst maken in excel

Goede morgen,

graag had ik in excel een documentje gemaakt waarin het mogelijk is om alle merken af te drukken die er bij een werk zitten.
Hiermee bedoel ik 12 x merk A, 5 x merk Asp, 3 x merk B enz.
Daar het aantal merken en de soort merken altijd variabel is en erg groot kan zijn is het niet de bedoeling deze allemaal handmatig in te voeren.
Daarom dacht ik aan een formule die kijkt hoevaak het merk voorkomt in kolom B met merken.

Dus het idee is om in Kolom B alle aantal merken onder elkaar te plaatsen die dan via word op etiketten gedrukt kunnen worden.
En men in de productie dus aan de hand van de etiketten kan zien hoeveel er van elk merk nog gemaakt moet worden.

In boven genoemd voorbeeld is het dus, 12 etiketten met merk A, 5 etiketten met merk Asp, enz.

In Cel I8 en verder naar beneden staan de merken die bij het werk voorkomen.
In Cel J8 en verder naar beneden staan de aantallen die bij het merk horen.
In Cel K8 heb ik een formule geplaats die kijkt hoevaak een merk al voorkomt in Kolom B.
In Cel L8 staat het aantal merken dat nog in kolom B moet komen.

Alvast bedankt,

Bekijk bijlage 113915

Ik probeer echt serieus je vraag te begrijpen, maar dat doe ik niet. Je voorbeeld
n boven genoemd voorbeeld is het dus, 12 etiketten met merk A, 5 etiketten met merk Asp, enz
kan ik niet herleiden.

Ik begrijp ook niet het verschil om in de cellen I8 en verder de merken in te geven, om die dan in een lijst in klom B te zetten. Da's toch ook handmatig intypen?

Dus begrijp ik het niet.

Bij het openen en vergelijken van het eerste met het tweede voorbeeldje zie ik geen verschil , ook zie ik nergens een verband hoe je aan die 12 etiketten met merk A moet komen en hoe die 5 maal Asp moet gevonden worden . Probeer stap per stap de opbouw van je vraag uit te leggen .

Drees,

Wat wij bedoelen is het volgende:

Maak een excel bestand waarin je hebt staan waarmee je wilt gaan werken.
Laat vervolgens zien welke gegevens je wilt verwerken.
Geef dan een voorbeeld hoe het er uiteindelijk uit moet komen te zien.

Suc6

Drees,

Het verband tussen de bijlage die je in post #3 bijvoegt en de aantallen die je in de tekst vernoemt ontgaat mij ook, maar ik heb toch een gokje gewaagd om je vraag te beantwoorden.

Bijlagen

Bedankt

@wher, heel erg bedankt voor het antwoord.

Ik merk dat de vraag erg onduidelijke was, maar het antwoord klopt wel.
Mijn vraag is helemaal beantwoord. Heel erg bedankt. :thumb::thumb:

Zal volgende keer proberen de vraag duidelijker te formuleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan