Maken van programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niellles

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Ik wil graag leren hoe ik programma's kan scrhijven, dan heb ik het over programma's waarbij de gebruiker bijvoorbeeld een veld in moet vullen en op een knop moet drukken en dats er dan iets gedaan wordt met de informatie...

Ik wil ook graag dat ik het programma kan "opmaken" (kleuren dat het er zeg maar mooi uitziet.)

Ik begrijp erg goed dat het leren van een script/programmeertaal tijd kost. (Was netzo met php html css etc...) Maar tijd heb ik natuurlijk...

Als je zo leest wat ik schreef denk je dan dat VB geschikt is?

Waar vind ik een goede tutorial die me uitlegt wat voor compiler ik moet gebruiken maar ook hoe ik het programma schrijf.

Groet,
Niels

er is een gratis visualbasic te krijgen op helpmij site bij handige software

Oké bedankt, maar is VB geschikt voor wat ik wil doen...
Eigenlijk het maken van programma's die er netjes uitzien en die gewoon normaal informatie kunnen verwerken zeg maar...

Via google kom ik niet echt op tutorials die me op weg helpen vooral omdat ik precies waar ik op moet zoeken, iemand een goede tutorial?

En via de link op helpmij kom ik bij de nieuwste versie van office visual basic (2008) ik neem aan dat dat geen probleem is, of is dat het wel? Ik vind een hoop VB 2005 tutorials maar kan ik daar wat mee als ik een office visual basic 2008 heb?

Laatst bewerkt:
gewoon 2008 achter je zoekterm zetten en de meeste 2005 code werkt ook in 2008 en anders zoek een 2005 download maak het daar en en open met 2008 dan heb je de goede code

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan