• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Makkelijk info toevoegen via formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisgeerdink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
ik ben net aan een studie begonnen en als student heb je altijd te weinig geld dus ik probeer mijn budget een beetje bij te houden in Excel. Zo heb ik onder 'Uitgaven' verschillende velden zoals 'school', 'onderhoud', 'huur' enzo.. Nou vind ik het best irritant als ik een uitgave wil toevoegen, om eerst de cel te selecteren en dan in de Fx regel het bedrag bv. '+10,95' toe te voegen. Dit wil ik graag een beetje makkelijker hebben door een formuliertje te maken met een veld waarin ik het bedrag kan intikken en dan in een drop-down menu te selecteren onder welk soort uitgave het moet vallen. En als ik dan het formulier submit, hij automatisch dat bedrag optelt bij de cel die bij de soort uitgave hoort. Hoe doe ik dit?

Cris,

Zoals een wijsman ooit heeft gezegt:
Een voorbeeldbestandje zou wonderen kunnen doen...

Haal desnoods al je gegevens (niet de formules uit je werklad :))

Groet,
Ferenc

Chris,

zie bijlage voor het persoonlijke geldbestand dat ik gebruik. Ik heb enkel de basis laten staan (en ook geen persoonlijke gegevens natuurlijk).

De bedoeling is om de inkomsten en uitgaven bij te houden in de tabbladen

Portefeuille
Zichtrekening
Spaarrekening

Vul aan indien nodig.

Je kan bij uitsplitsing een aantal categorieën kiezen. Elke categroie geef je een nummer. Bv loon krijgt nummer 1. Als dan het loon gestort wordt op de spaarrekening, zet je dat daarbij met als categorie: 1 (dat kan in een aparte kolom). Het knoppenpaneel bestaat er dan in via een knop de transactie "loon ontvangen" door Excel te laten doen.

De automatisering kan op het tabblad Knoppenpaneel (een voorbeeld staat er nog, breid uit indien gewenst.) ZIe ook de heel beperkte VBA code die erachter zit.

Begrijp je er iets van? Pas aan naar hartelust. Bij vragen, doe gerust.

Wigi

Bijlagen

Way Of Topic!!!!!!

Wigi,

Reclame aan het maken voor je website?

LOL.

Groet,
Ferenc

Ah ja, voor zij die mij ook eens een wederdienst willen bewijzen, lees aub eens deze thread door.

Wigi

websiteadres sttat in je eigenschappen van je filetje :).

Maar kunnen best wel eens je website wat gaan 'pimpen'.
Ben zelf al wat verder in flash, php en mysql.

Hoor graag van je plannen voor reconstructie!

groet,
Ferenc

nu weer even terug naar mijn vraag ;)

hier het bijbehorende bestand...

Bijlagen

Maak zelf al eens een UserForm zoals jij het wilt. Dan zal iemand anders hier wel de code erbij plaatsen en alles op de juiste plaats zetten.

Wigi

In die Listbox moeten nog wel de onderdelen komen te staan, ik weet alleen niet hoe dit moet. Graag op zo'n manier:

-- Inkomsten
- Stufi
- ...
- ...
-- Uitgaven
- Huur
- Collegegeld
- ...

Bijlagen

het werkt perfect:thumb: heb nu alleen nog een vraagje. ik kan de button Transactie Toevoegen niet verplaatsen. Ik wil in de toekomst mijn overzichtje nog wat uitbreiden en ik zal het dan wel handig vinden als ik die button kon verplaatsen, hoe moet dit?

EDIT: heb m al, hartstikke bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan