Makkelijk systeem voor overklokken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

ik heb opdracht gekregen een test systeempje op te bouwen.

het gaat hier om overklokken. ik moet een systeem hebben waarmee ik overklokken kan testen/leren zodat ik er een beetje handig in word en voortaan niet steeds bij jullie hoef te vragen :p

ik heb een budget van +/- 1000 euro liefst een beetje aan de goedkope kant, er hoeft immers niet mee gewerkt/gegamed te worden op deze pc.

ik kan zelf wel een leuk systeem samenstellen maar ik weet niet of dat goed is voor overklokken :D jullie hebben daar meer verstand van als mij dus graag jullie mening.

mvg mij.

Het systeempje wat je zelf hebt he :)

Alleen dan minder geheugen een normale schijf
Behuizig is niet nodig :) als je der toch niet mee gaat werken.
Je wilt alleen wat testen ect.

ALs je toch echt en dan bedoel ik echt wilt overklokken, moet je eerder ook aan een chiller of iets in die trent denken :) Koelt je cpu dik onder het vriespunt.

Maar je wilt het leren..en mee rommelen, dan zou ik het igg op wat "ouder" spul proberen.
Je kan alles igg overklokken. Zelfs een goedkope Q6600 kun je boven de 4 Ghz trekken.
Dus ja..

Laatst bewerkt:
dus in principe maakt het niet veel uit.

ik moet gewoon een normaal systeempje halen en een goeie koeler.

en die chiller? is dat haalbaar? of is dat soms een onbetaalbaar ding of een emmer stikstof o.i.d. door een pvc buisje gieten? xD

hehe ja das dan gelijk je half budget :) en er is vrij moeilijk aan te komen.
Maar dan krijg je zoiets:
klik
Een halve diepvries dus :P

Niet echt een optie met dat budget :)

De Q6600 is zeer goed te overklokken => Lage FSB (1066) en een hoge multiplier (9)
Hierdoor kun je je de kloksnelheid goed omhoog schroeven, zonder de rest van je hardware zwaar te belasten.

C2D 6750 (65nm) / E8400 / E8500 / E8600 zijn goed te kietelen.

Ja de core i7's ook, maar dan kom je wel hoger in je budget. Wat ik zelf zonde vind want het is alleen op de testen / proberen. Beetje zonde van het geld (maar dat is persoonlijk)

Ik zou voor dat geld gewoon een "oude" 775 mobo pakken die heel goed te kietelen is.
bv http://www.alternate.nl/html/produc...1072491/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel

Een striker / of iets goedkopers uit de p5Q serie voldoet ook.

i.c.m. een Q6600 of E8600

Goed overklokbaar geheugen, bv van Geil / OCZ ect.

En een behuizing met een goede airflow.

bv dit:

Ik weet niet of je alleen wilt klokken met je cpu of oook wil gaan benchmarken met totaal systeem.

Als je alleen wilt overklokken met cpu, kun je er een simpele videokaart in gooien , met een lichtere voeding.
Harddisk en behuizing is igg ook zelf in te vullen.

Als je dus alleen cpu wilt oc, kan het nog zeker 200 -250 naar beneden.

Om te proberen is het goed zat. Wil je echt extreme moet je toch wat groter gaan kijken

aha.. ja idd een beetje jmmr om zulke bedragen uit te geven aan een test kastje :P

hmm die diepvries is wel handig voor een dual i7 die iemand bij ons had besteld laatst :eek::shocked:

bedankt voor de tips ik zal eens gaan *hier stonden sterretjes* met een systeempje kijken hoe hoog ik hem krijg zonder ijsblokjes. :P

ohkeej jah ik wil voornamelijk cpu en gpu overklokken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan