Makkelijk te implementeren zoekmachine in website

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymond88

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Berichten
287
Ben al een tijdje bezig met het maken van een website. Echter ik heb nog niet echt een idee voor een goede zoekfunctie in de site zelf. Om deze zelf te schrijven lijkt me een beetje onnodig, maar ik sta open voor suggesties.

Ik heb sphider al geprobeerd, maar de integratie hiervan is niet echt soepel verlopen. Enkele functies (meerdere woorden) werkte bijv. niet. Als iemand hier een tutorial over heeft, dat zou ook al helpen. Een andere zoekfunctie is ook nooit weg natuurlijk.

Hoor het wel :)
 
Google Site Search instellen
Pijl
1. Uw zoekmachine instellen 2. Nu proberen 3. Contactgegevens opgeven 4. Uw zoekmachine kopen
 
Google Site Search instellen
Pijl
1. Uw zoekmachine instellen 2. Nu proberen 3. Contactgegevens opgeven 4. Uw zoekmachine kopen

zoek.jpeg
Op de eerste pgaina kun je selecteren of je wilt betalen of niet.
(of ik moet iets heel erg over het hoofd zien)
 
OK, ik zie het nu. Er zijn dus 2 links om zo'n ding aan te vragen.

Is dit een echte aanrader (aangezien er adds in zitten), of zijn er vele betere (eigen geprogrammeerde, vrij te gebruiken) zoekmachines?
Wat ik eigenlijk zou willen is, bij het zoeken dat de zoekresultaten in een pagina komen waar al mijn andere pagina's ook geladen worden. Daarin kan de gebruiker dan eventueel een geavanceerde zoekoptie plaatsen. Tevens zit ik nu dus altijd vast aan de google opties (en het google logo). Het is dan nu wel voor een bedrijf de site, maar voor toekomstig gebruik zou het fijn zijn als ik iets zelf te beheren heb (en aanpassen naar mate ik vorder in het schrijven van zulke complexere dingen).

Bedankt tot dusverre! :)
 
Laatst bewerkt:
überhaupt niemand ervaring met Sphider? Het werkt op zich heel goed zo, maar krijg het gewoon niet geïmplementeerd in de site.. Nu ben ik zover dat hij wel hetgeen uit de input haalt die op mijn site staat en deze ook invult, echter de resultaten komen er niet bij te staan. Ik overzie iets, maar wat... Ik weet dat hij het uitvoert, want bij random 'sdafdsaf' zegt hij geen resultaten, en bij iets wat op de site staat, zegt 'ie niets. Help!
 
Hmm, heb wel een script dat letterlijk zoekt in een map. Alleen bedoel ik dan ook echt letterlijk!

Als je zoekt naar ''dit is een test'', en in een file komt alleen ''dit'' voor, pakt hij hem niet.

Hij weergeeft alle files waarin het zoekwoord in de tekst is aangetroffen:

PHP:
<?php

// Zoekwoord
$zoekwoord = '1';

// Configureer Z
$z = 0;

// Alle mappen waarin je wil zoeken
$dir[0] = 'test';
$dir[1] = 'anderetest';
$dir[2] = 'joomla';
// $dir[3] = ''
// $dir[4] = ''
// enz...

// Tel dirs...
$countdirs = count($dir);

// Configureer Y
$y = 0;
while($y < $countdirs) {

// Scan en tel bestanden in map
$files = scandir($dir[$y]);
$countfiles = count($files);

// Start zoeken in alle files
$i = 0;
while($i < $countfiles) {
$inhoud = file_get_contents($dir[$y].'/'.$files[$i]);

// Als het gevonden is, laat de file zien, en tel 1 bij Z op
if(eregi($zoekwoord, $inhoud)) {
echo $dir[$y].'/'.$files[$i];
echo '<br />';
$z++;
}
// Tel 1 bij I op
$i++;
}
// Tel 1 bij Y op
$y++;
}
// Laat aantal resultaten zien
echo 'Er zijn '.$z.' resultaten';

?>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan