Makkelijke software om websites te bouwen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul1984

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Hey allen,
Ik wil graag een website in elkaar zetten. Ik ben geen leek op computers (vooral handig in InDesign, Photoshop etc), maar van webbuilding heb ik geen kaas gegeten. Is er software, die simpel werkt. Waarmee je geen wereldse sites in elkaar zet, maar wel goede basics. Ik heb Dreamweaver, maar hier word ik niet wijzer van. De site moet er een beetje gelikt uitzien en makkelijk te onderhouden. Iemand tips?

Misschien heb je meer aan Weebly of WordPress.
Daar heb je geen kennis van HTML voor nodig, en kun je direct met inhoud en beeld aan de slag.

Bij het zelf maken van websites is het programma dat je gebruikt eigenlijk niet zo belangrijk. Je kan een groot pakket zoals DreamWeaver gebruiken of een simpel gratis programma als Kompozer (of zelf Notepad). Maar wat je altijd nodig zal hebben is basiskennis van HTML/CSS.

Laatst bewerkt:
Thanks voor je reactie.
Een collega raadde mij iWeb aan. Helaas heb ik geen Mac, maar wellicht is er ook een Windows-variant? Of is deze minder?!

Matrix-software, ervaring?!

Zag ook deze software mat Magix, iemand ervaring mee?

edit. kan titel niet meer aanpassen, bedoel natuurlijk Magix.

Laatst bewerkt:
There is no spoon!

Anyway, hier een niet-builder gebruiker. Gewoon kladblok. Je moet dan wel eerst HTML en CSS leren, maar het valt best mee (geen lastig geprogrammeer) en erg leuk (mening, uiteraard). Google heeft redelijk veel gratis online tutorials.

Builders genereren vaak belabberde code, en probleempjes oplossen (verschillende browsers etc) is helemaal vreselijk.

:thumb:

Thanks, ik ben alleen echt een leek op het gebied van html etc.
Wil het graag leren, maar of ik binnen een maand dan ook een gelikte website kan maken....?!

Wil het graag leren, maar of ik binnen een maand dan ook een gelikte website kan maken....?!
Oh, nee, zeker weten niet. Er gaat redelijk wat tijd in zitten voordat je 'gelikte' websites maakt. En mooie sites bestaan vooral omdat ze mooie plaatjes (en stijl) gebruiken.

Dat is helaas waar.

Daarom zoek ik naar simpele software, waar je toch mooie sites mee kan maken. Bovenstaande, Magix, ziet er goed uit. Meer suggesties zijn van harte welkom!

Het beste wat je dan kunt nemen en ook het meest in de buurt van iWeb komt is 'Webpage Maker' Dit is het meest makkelijke programma dat er is. Je kunt er ook echt mooie moderne website mee maken. Probeer het eens zou ik zeggen.

www.webpage-maker.com

Voor vragen waar je dit programma kan krijgen, kun je me altijd even een IM doen ;)

Gr. Mark

Laatst bewerkt:
Dreamweaver is pas echte software, vooral als je begint. Ik gebruik het. Ben nu 11 en maak mooie websites met dreamweaver

Misschien heb je meer aan Weebly of WordPress.
Daar heb je geen kennis van HTML voor nodig, en kun je direct met inhoud en beeld aan de slag.
Als je jezelf zoveel mogelijk werk uit handen wil nemen zou ik inderdaad voor deze optie gaan. Er zijn voor wordpress zeer veel templates beschikbaar waarme je je site snel en makkelijk een redelijk uiterlijk kunt geven.

Het beste wat je dan kunt nemen en ook het meest in de buurt van iWeb komt is 'Webpage Maker' Dit is het meest makkelijke programma dat er is. Je kunt er ook echt mooie moderne website mee maken. Probeer het eens zou ik zeggen.

www.webpage-maker.com
Mwoh, ze hebben op hun site een lijst staan van sites die met dat programma gemaakt zijn en ik kan niet zeggen dat ik echt onder de indruk ben. De gebruikte code is bovendien ook vrij uit de tijd.

Wordpress is naar mening de gemakkelijkste manier om te beginnen met het bouwen van een website zonder dat het enige voorkennis veronderstelt. Desalniettemin, zul je wel flink moeten oefenen, er zijn veel mogelijkheden in termen van templates, plug-ins en widgets. Door oefening zul je zien welke combinatie van plugins en widgets het beste past en hoe je Wordpress het beste kunt inzetten voor de doelstellingen van je site. Denk bovendien in termen van usibility voor je bezoekers. Uiteindelijk moeten jouw site bezoekers gemakkelijk hun weg kunnen vinden en kunnen begrijpen waarom ze op jouw site moeten blijven. :thumb:

Je kunt ook eens zoeken op Google naar free webtemplates bijvoorbeeld deze http://www.freewebsitetemplates.com/ Er zijn er duizenden te vinden.
Dan heb je in iedergeval een goed uitziend begin. Daarna alles aanpassen zoals jij het wilt hebben. En dan maak je natuurlijk als beginner behoorlijke fouten, maar daar kan je wel snel veel van leren.

Wordpress is volgens mij het beste. Het is eenvoudige en op internet kun je veel informatie en tips vinden.

Je kan ook het programma Studio Webdesign 4 (pro) kopen. (gratis verkrijgen via torrents etc etc. is ook mogelijk maar niet echt netjes) Hier is het bijna gewoon knip en plak werk. Het is echt super handig al zeg ik het zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan