Makkelijke software om websites te bouwen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul1984

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Hey allen,
Ik wil graag een website in elkaar zetten. Ik ben geen leek op computers (vooral handig in InDesign, Photoshop etc), maar van webbuilding heb ik geen kaas gegeten. Is er software, die simpel werkt. Waarmee je geen wereldse sites in elkaar zet, maar wel goede basics. Ik heb Dreamweaver, maar hier word ik niet wijzer van. De site moet er een beetje gelikt uitzien en makkelijk te onderhouden. Iemand tips?

Misschien heb je meer aan Weebly of WordPress.
Daar heb je geen kennis van HTML voor nodig, en kun je direct met inhoud en beeld aan de slag.

Bij het zelf maken van websites is het programma dat je gebruikt eigenlijk niet zo belangrijk. Je kan een groot pakket zoals DreamWeaver gebruiken of een simpel gratis programma als Kompozer (of zelf Notepad). Maar wat je altijd nodig zal hebben is basiskennis van HTML/CSS.

Laatst bewerkt:
Thanks voor je reactie.
Een collega raadde mij iWeb aan. Helaas heb ik geen Mac, maar wellicht is er ook een Windows-variant? Of is deze minder?!

Matrix-software, ervaring?!

Zag ook deze software mat Magix, iemand ervaring mee?

edit. kan titel niet meer aanpassen, bedoel natuurlijk Magix.

Laatst bewerkt:
There is no spoon!

Anyway, hier een niet-builder gebruiker. Gewoon kladblok. Je moet dan wel eerst HTML en CSS leren, maar het valt best mee (geen lastig geprogrammeer) en erg leuk (mening, uiteraard). Google heeft redelijk veel gratis online tutorials.

Builders genereren vaak belabberde code, en probleempjes oplossen (verschillende browsers etc) is helemaal vreselijk.

:thumb:

Thanks, ik ben alleen echt een leek op het gebied van html etc.
Wil het graag leren, maar of ik binnen een maand dan ook een gelikte website kan maken....?!

Wil het graag leren, maar of ik binnen een maand dan ook een gelikte website kan maken....?!