• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Makro om namen te kopieren van aantal gespeelde wedstrijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutkeher

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2020
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een makro die in mijn sheet de namen kopieert uit Sheet Deelnemers naar sheet Eind uitslag op basis van het aantal wedstrijden waaraan persoon heeft deelgenomen. Dat moet dus de helft+1 van het aantal geplande wedstrijden zijn. Ik zou dus graag een Invoer knop op mijn pagina Menu hebben waar ik dus het totaal aantal gespeelde wedstrijden in kan voeren en de makro dus kijk naar die personen die daarvan de helft+1 hebben deel genomen en dan de naam, Totaalscore en #Deelname kopieert naar Sheet Eind uitslag

Alvast bedankt.

Met groet,

Herman

Bijlagen

Waar is het aantal deelnames dan te vinden? De sheet Eind uitslag is ook nergens te vinden.

Nb. de problemen met de formules waren toch opgelost? Waarom heb je het niet verwerkt in dit bestand?

Sorry,

heb verkeerde bestand geupload. Deze is duidelijker
Aantal keren deelname staat in sheet deelnemers kolom U

Met groet,

Herman

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kan je toch ook filteren? Heb je helemaal geen extra tabje nodig.

Code:
Sub hsv()
 With Sheets("deelnemers")
  .Range("xfd2") = "=U3>8"
  .Cells(2, 1).CurrentRegion.AdvancedFilter xlFilterCopy, .Range("xfd1:xfd2"), Sheets("eind uitslag").Range("b1:d1")
  .Range("xfd2").ClearContents
 End With
End Sub

Goedemorgen HSV (Harry),

Bedankt, is exact wat ik bedoelde en werkt perfect. Hulde.
Nog een vraagje: Nu staat er in de Makro een vaste waarde.

3. .Range("xfd2") = "=U3>8"

Is het ook mogelijk dat hier een soort Input (Button) gemaakt kan worden? Dit Jaar zijn er waarschijnlijk 16 wedstrijden dus tellen er 8+1 mee. Volgende keer zijn het er mss maar 14.

Uiteraard is dat steeds aan te passen in de Makro maar dat is fout gevoelig.

Alvast bedankt.

Met vriendelijk groet,

Herman

Laatst bewerkt:
Misschien kun je eerst je bericht even aanpassen.

Bekijk het nog eens en dan wat rustiger.

Mmmm,

Ik denk dat ik het zie en daarom excuus. Harry, bedankt voor deze mooie Makro. Werkt perfect.

Met vriendelijke groet,

Herman

Deze tekst had er voor mijn part niet bij gehoeven Herman,...aanpassen was beter geweest.
Waar mij het meer om gaat is dat in het algemeen de reacties slecht gelezen worden.

Je vraag:

Dat kan ook zonder inputbox.
Worden er kolommen verwijderd als er 14 i.p.v. 16 wedstrijden worden gespeeld?

Hoi Harry,

Toch ook ff het bericht aangepast, ere wie ere toekomt.
Nee, het is niet de bedoeling om kolommen te verwijderen. Basis bestand wil ik behouden opdat het elk jaar gebruikt kan worden. Het kan zelfs zo zijn dat er een ander jaar een kolom bij gaat komen afhankelijk van aantal beschikbare data om te kunnen spelen.

Met groet,

Herman

Is dit wat Herman?
Code:
Sub hsv()
Dim c As Range
Sheets("eind uitslag").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1, 1).ClearContents
    Set c = .Rows(2).Find("#Deelname").Offset(1)
  .Range("xfd2") = "=" & c.Address(0, 0) & ">" & Application.InputBox("Vul het aantal wedstrijden in", "Aantal gespeelde wedstrijden", "bv. 7", , , , , 1)
  .Cells(2, 1).CurrentRegion.AdvancedFilter xlFilterCopy, .Range("xfd1:xfd2"), Sheets("eind uitslag").Range("b1:d1")
End With
End Sub

Andere weg naar Rome.
Code:
Sub hsv()
Sheets("eind uitslag").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1, 1).ClearContents
  .Range("xfd2") = "=" & .cells(3, application.match("#Deelname", .rows(2), 0)).address(0, 0) & ">" & Application.InputBox("Vul het aantal wedstrijden in", "Aantal gespeelde wedstrijden", "bv. 7", , , , , 1)
End With
End Sub

En dan kan je daar nog wel een variant op maken.

Laatst bewerkt:
Hoi Harry,

En wederom bedankt, is idd ongeveer wat ik bedoel. Ga het ergens in mijn sheet inpassen.

Met groet,

Herman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan