• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Makro's onder knoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik heb een werkblad met een aantal knoppen waaraan gekoppeld makro's. Dit werkblad gebruik ik sinds vorig jaar en ik wil het dit jaar weer gebruiken. Dus heb ik kopie gemaakt en aan de naam 2014 meegegeven in plaats van 2013. De makro's blijven dus dezelfde.

Als ik nu een makro met de knop aanroep, opent Excel het werkblad van 2013 om de makro uit te voeren. Onder de knop staat ook dat hij deze moet uitvoeren. Het is werkbaar, maar niet erg elegant.

Mijn vraag is simpel: kan dit anders?

Antwoord is al even simpel, JA!

Je zal in de code ook de verwijzingen naar 2013 moeten aanpassen.

Als aanvulling : Maak het jaartal in je macro variabel zodat deze steeds verwijst naar het huidige jaar, hiermee vermijd je dat je dit elk jaar moet aanpassen.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zou niet weten hoe ik jullie adviezen moet uitvoeren. In de makro's staat geen verwijzing naar het jaar, noch in de naam, noch in de code.

Daar zal toch echt ergens naar worden verwezen, anders opent hij niet dat document. Weet je zeker dat het door de macro's geopende document fysiek het 2013 document is? Dat kun je eenvoudig testen door het echte 2013 document even een andere naam te geven. Een directer antwoord kun je krijgen als het mogelijk is om dat document hier te plaatsen.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad fysiek het 2013 document dat wordt geopend. Het probleem is dat bij het kopiëren van het 2013 werklblad de makro's onder de knoppen, niet veranderen. Die blijven in het 2014 werkblad verwijzen naar het 2013 werkblad, ondanks dat er in het 2014 blad dezelfde makro's staan, zonder een enkele verwijzing naar 2013. Als ik de makro "naam" onder de knop zet staat er even later "werkblad2014.xls!naam" en dat blijft dus zo als je het werkblad kopieert.

Als hij inderdaad fysiek het 2013 document opent zal er toch echt ergens een verwijzing naar zijn.

Wat is er mis met een bestandje te posten?
Zo geheim kan dat toch allemaal niet zijn als je tenminste niet werkt voor NSA. :)
Wijzig anders enkele cruciale gegevens in dat bestand alvorens te posten.

Ik heb even een deel gekopieerd, zodat jullie kunnen zien hoe het zit.

Bijlagen

Dat is een document zonder macro's maar met een verwijzing naar het document Creditcard2013.xls in de map %temp%\2013\

Laatst bewerkt:
Dit bestand zal wel niet verwijzen naar 2014 noch naar 2013, want er staat niks van code in. ???????

Ook dat document verwijst naar macro's in het document Creditcard2013.xls in de map %temp%\2013\

Ja, en dat is nu het het probleem! Dit bestandje is een deel van Creditcard2014. De makro's staan erin, maar onder de knoppen blijft de verwijzing naar 2013!

Dan moet je in dat document de koppelingen naar dat oude document bijwerken of de nieuwe macro's aan die knoppen toewijzen.

Bekijk bijlage Voorbeeld-2.xls

Edit:
Bij deze dat laatste voor je gedaan plus document ontdaan van nodeloze modules.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk, stom dat ik daar niet aan heb gedacht: gewoon de koppelingen bijwerken. Klaar is Kees.

Bedankt en prettige avond.

Soyez le bienvenu et bonne soir :)
Of zoiets ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan