Mall ware True Key

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Hallo,
Na een update van windows 10 blijk ik een zeer vervelend programma te hebben.
Nl. True Key
Als ik de PC opstart dan wordt alleen True Key gestart en kan ik met geen mogelijkheid in mijn
normale besturingssysteem W10 komen. F5 noch F8 helpen hierbij. Ook ctrl-alt-del werkt niet.
Volgens mij is dit een stukje malware dat ik graag zou verwijderen.
Ik verstuur dit bericht nu met mijn laptop.

Jazeker, de backup.

Als mij zo'n rampje overkomt dan pak ik mijn externe hdd en zet de kopie van de C schijf, die ik elke 1e van de maand maak, even terug.
"Mijn documenten" backup ik iedere week, zodat ik in het allerslechtse geval een dag of 6 aan data 'kwijt' ben als er een ramp gebeurt.

Ik weet heel zeker dat TS vanaf heden ook backups maakt (als hij die al niet zou hebben). ;)

[edit] ik heb even wat historische berichten van TS bekeken en ik vermoed dat hij zodanig computer ervaren / bedreven is dat hij wél een systeembackup bezit. Mijn reactie in bericht 4 blijft dus welgemeend en overeind om het probleem snel op te lossen.

Daarnaast kan ik mij er helemaal 0,0 bij voorstellen dat een Windows update de oorzaak van malware zou zijn. (heeft ook niemand beweerd) Het zou idd. een Intel progje kunnen zijn, maar dan blijft de systeembackup terugzetten nog steeds van kracht. Daarna snel -voordat windows weer gaat updaten- True key (van Intel en voor zover aanwezig bij TS) verwijderen en dan Windows opnieuw laten updaten[end edit]

Laatst bewerkt:
gast0225,
Je hebt volkomen gelijk met de backup.
Kon alleen niet op mijn pc komen om de backup te starten met het
programma easeus backup dat ik gebruik.
Heb overal bacukups van, zeker van de data, maar doordat Adobe alleen
de mogelijkheid geeft voor opt-out ipv opt-in zit ik nu met dat True Key
opgescheept.
Ik moet maar geen gebruik meer maken van Adobe lijkt me.

Een backupprogramma voor systeemkopietjes moet toch een mogelijkheid hebben om vanaf DVD / USB, o.i.d. te kunnen starten, anders heeft zo'n progje bij een compleet falende C schijf toch geen enkele waarde?

Neem bijv. de systeemkopie mogelijkheid binnen Windows zelf. Al zou de C schijf helemaal niets meer willen (zoals in jouw geval) dan pak je de gemaakte opstart DVD of USB stick, je boot ermee (je komt in een simpele Windows omgeving waarmee je een gemaakte en elders opgeslagen systeembackup terug kunt gaan zetten) en de op de externe hdd staande volledige systeemkopie kan worden teruggeplaatst. Easeus moet toch een soortgelijke functionaliteit hebben, want wat zou je anders aan een systeemkopie hebben..............?

Laatst bewerkt:
gast0225,

Ik ben nu bezig de backup van schijf C terug te zetten en afwachten of dat allemaal
goed gaat.
Blijkt toch maar weer hoe belangrijk de backups zijn.
Ga de planning nog eens beter bekijken en zeker van Easeus een startup schijf maken.
Nu heb ik dat het Win-PE gedaan.
Maar ik blijf het kwalijk vinden van Adobe. Natuurlijk had ik beter moeten opletten.

Zoals je kunt lezen, hecht ook ik erg veel waarde aan backups (mijn blauwe 'handtekening') en ik geloof niet dat ik overdrijf als ik stel dat er jaarlijks zich op de Helpmij honderden mensen melden bij wie de C is gecrashed en die géén backup hebbben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan