Malware blijft maar komen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

greacus

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
hoi,

sinds ik een keer last heb gehad van malware(en het toen verwijderd heb met Malbyte's antiMalware) blijft het maar komen.(ongeveer 1 keer per 2 dagen)

weet iemand hoe dit komt?

alvast bedankt
greacus

Vraag verplaatst naar sub-sectie "Geinfecteerd?".

Probeer anders nog even met SuperAntiSpyware te scannen.
In mijn onderschrift staat een handleiding voor beginners.

heb ik nu gedaan, heb de laatste 2 dagen niks meer gehad dus ik denk dat het verholpen is.

bedankt!!

greacus

tis weer terug!!! 't blijft maar komen ik zat laatst op www.uitzendinggemist.nl en ineens zo'n bericht van microsoft essentials security(die ik helemaal niet heb) die zegt dat ik een trojan horse heb.

Trend micro housecall is ook goed in het detecteren van spyware:
http://housecall.trendmicro.com/

Gebruik CCleaner om al je geschiedenis op te ruimen.
Heeft de pc meerdere users? het kan zijn dat het in een ander profiel zit die malwarebytes niet kan scannen vanaf jouw account.

suc6!

ik heb nu cookies accepteren van derden uitgezet in firefox, zou het eraan kunnen liggen dat die eerst aanstond???(of heeft het er totaal nix mee te maken?)

greacus

Cookies van derden heeft er niks mee te maken. Cookies kunnen alleen informatie verzamelen, en niet bestanden uitvoeren of dergelijken.

is het niet zo dat ze met cookies informatie kunnen bemachtigen om (verdere) toegang te krijgen tot mijn pc?

Als het goed is niet. Wil je zeker zijn dan houd je die optie gewoon aan :) (Ben geen expert op het gebied van cookies)

Ik had ook gereageerd op deze vraag, ik zag daar nog geen reactie op.
Wat kwam er uit de housecall test?
En heb je meerdere accounts?

Coockies kunnen geen gekke dingen uitvoeren maar verzamelen alleen gegevens die sites ook weer uit kunnen lezen.
Als je bijvoorbeeld op bol.com bepaalde boeken hebt bekeken, kan het zijn dat je op andere sites opeens een banner ziet met die boeken... om je terug te lokken... tja... die reclame wordt steeds slimmer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan