malware gevonden van gamehouse.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
beste lezers

Ik heb laatst een demo gedownoad van een spel (tropix cascade) dat ik eventueel wilde kopen maar eerst even wilde proberen via de demo die ik 1 uur vrij kon proberen.
Echter, nu geeft Ad-Aware de volgende mededeling:

Family Id: 541 Name: Possible Browser Hijack attempt Category: Malware TAI:3
Item Id: 800000112 Value: Browser: Firefox Bookmark URL: http://www.gamehouse.com/onlinegames/playgame.jsp?navnum=9&AID=&game=tropcasc&code=tropix

Klaarblijkelijk is er, met het downloaden van de demo (ik meen van hun eigen site: gamehouse.com, veilig volgens SiteAdvisor) malware meegekomen. Ik kan weliswaar "remove" kiezen met Ad-Aware (de gratis versie) maar bij de volgende scan wordt het vrolijk weer gevonden.

Hoe kan ik er vanaf komen?
Ik heb het spel uiteindelijk niet gekocht dus hoef niet bang te zijn dat het betreffende spel, bij verwijdering van een deel, niet meer loopt.

met dank

Probeer de FREE versie superantispyware eens !

www.superantispyware.com

Update hem eerst en laat hem dan scannen ( eventueel in veilige modus ) en verwijder alle gevonden infecties. Start hierna je systeem opnieuw op !

Ik denk niet dat hier iets aan de hand is, het spel start firefox en dat lijkt op:

"Possible Browser Hijack attempt"

www.superantispyware.com

Update hem eerst en laat hem dan scannen ( eventueel in veilige modus ) en verwijder alle gevonden infecties. Start hierna je systeem opnieuw op !

In principe zou ik graag eerst een oplossing willen hebben zonder weer een ander stuk software te downloaden... ik heb al mcafee, spybot en ad-aware...

maaar mocht ik er niet anders uitkomen zal ik het zeker proberen

Ik denk niet dat hier iets aan de hand is, het spel start firefox en dat lijkt op:

"Possible Browser Hijack attempt"

Ik hoop ook niet dat het iets ernstigs is, maar het komt bij elke scan weer terug. Ik zou het er graag uit hebben want het heeft toch wel iets verontrustends.
De melding komt dus vanuit ad-aware: ik speel het spel al een poosje niet meer.

Ruim je tijdelijke internetbestanden op, en je cookies.

Ruim je tijdelijke internetbestanden op, en je cookies.

cookies zojuist opgeruimd, en de rest van alle privacy-bestanden zoals firefox ze noemt (in -extra-opties-pricvacy zit die mogelijkheid). Zijn daarmee de tijdelijke internetbestanden ook opgeruimd of moet ik dat ergens anders doen?

Laatst bewerkt:
en nog de aanvulling vergeten: ik zal morgen even opnieuw scannen om te zien of dat 'm was (ga nu afsluiten)

alvast met dank,

Helaas, weer gevonden.

Wordt blijkbaar steeds weer bij het opstarten geinstalleerd?

groetjes, Anjo

Er zal ergens een register sleutel aanwezig is, die dat veroorzaakt.

Laatst bewerkt:
Vanmorgen eerst met ad-aware gescand (en vervolgens de gevonden malware verwijderd) in de safe-mode en daarna bleek ie (ook na opnieuw opstarten) weg te zijn. Hopelijk blijft het weg maar voor nu is het opgelost.
met dank voor het meedenken

www.superantispyware.com

Heb ik toch even een vraag over deze software
als ik zo de website bekijkt ziet het er echt niet ongevaarlijk uit.
Sterker nog ik heb het gevoel dat hun een nep scanner hebben gebouwd waar bedrijven dus profijt uit hebben... spyware to scan spyware?
Hitman bleek ook zon goed progsel... vervolgens bleek het een vette spyware progsel te zijn.

SUPERantispyware heeft zich de laatste jaren als zeer goed bewezen mn met trojans.
Zoek maar eens op 'Helpmij' hoe vaak het dé oplossing was.

Maar als jij het programma niet vertrouwd moet je het gewoon niet gebruiken. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan