[!]Malware probleem bij grootste reisforum van Nederland[!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stormbreaker

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Het grootste reisforum hxxp://www.wereldwijzer.nl heeft een mogelijk malware probleem.
Google Chrome gaf bij mij een waarschuwing waarna ik een topic op het forum geopend heb (onder Algemene vragen & discussies).
Daar gaf één van de beheerders al aan dat haar pc op het werk gecrasht is na een bezoek op het forum en die gerepareerd is.

Maar er is meer wat naar een causaal verband verwijst: op deze pagina vermoedt Google na een bezoek op 7/11 nog geen malware.
Maar na een bezoek op 11/11 bij de hostingprovider staat er dit.
Het lijkt er op dat naast Wereldwijzer er ook enkele malafide sites gehost worden?

Ik heb voor de zekerheid direct een malware scanner op mijn pc los gelaten, ik wil niet het risico hebben ook iets op te lopen, de pc is voor mijn studie erg belangrijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Snap ik niet dat je een werkende link hier op het forum plaatst.:rolleyes:
Heb nu de link onbruikbaar gemaakt, kreeg het volgende met Firefox;
Gerapporteerde aanvalpagina!

De pagina op w w w.wereldwijzer.nl is gerapporteerd als een aanvalpagina en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen

Aanvalpagina’s proberen programma’s te installeren die privégegevens stelen, uw computer gebruiken om anderen aan te vallen, of uw systeem beschadigen.Sommige aanvalpagina’s verspreiden bewust gevaarlijke software, maar vele zijn gecompromitteerd zonder de kennis of toestemming van hun eigenaars.

Ik plaatste de link omdat Google Chrome al stopte en de gehele toegang weigerde.
FireFox doet dat inderdaad niet, ik moet z.s.m de mensen van die site contacteren, hoe moet je dat doet als je er niet op kan?

Firefox blokkeert de link dus wel. Echter blijf je de mogelijkheid houden door te klikken en veel mensen gebruiken nog weer andere browsers.;)

Ik ontvang ook nieuwsbrieven van Wereldwijzer, ik zal even een mailadres opzoeken.
Ik ben wel enkele keren op de site zelf geweest, wat is het beste om nu te doen?
Ik scan op het ogenblik met Malwarebytes Free en heb ook AVG Free 2012 op mijn pc.

Je tijdelijke (internet) bestanden opschonen en scannen. Als er met Mbam en AVG niks gevonden wordt, denk ik dat het wel meevalt.

Dat zal ik even doen.
Ik heb de reactie al gezegd dat ze de site beter even offline kunnen halen om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Het lijkt op een malafide hoster die meer host dan alleen Wereldwijzer.

Google Chrome blokkeert de site niet meer bij mij dus ik kan er weer op.
Ook MB heeft het IP van Wereldwijzer niet geblokkeerd dus het lijkt erop dat de bedreiging weg is.
Ik zal vandaag nog een volledige scan met AVG doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan