Malware/Spyware, weinig fysiek geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

emilys

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik klikte via google op een link en vrijwel direct sprong er een popup in beeld met een logo wat leek op dat van windows maar dat waarschijnlijk niet is (met een tekst over malware en spyware) en op de website kwam een scanner in beeld. Ik raakte in paniek en heb in de popup op annuleren gedrukt (je kon kiezen, annuleren of ok) en de site weggeklikt. Nu heb ik hier al eerder iets over gehoord dat ze zo een pc kunnen overnemen, maar veel weet ik hier ook niet van.

Ik open net taakbeheer en zie dat ik nog maar 40% fysiek geheugen ong heb en ik heb al bij de processen gekeken maar zie zo snel niets vreemds (maar misschien zit er wel een vreemd programma tussen, veel verstand heb ik er niet van). Nu is mijn vraag dus of iemand mij hiermee kan helpen, misschien dat ik een hijackthis log kan plaatsen en dat iemand hier iets mee kan, vertellen wat ik moet doen?

Laatst bewerkt:
Dat zal ik proberen. Ik ben een echte computernoob, dacht dat je juist een hoog fysiek geheugen 80% of meer moet hebben maar het betekent dus hoeveel er op het moment in gebruik is (het zou dus laag moeten zijn). Zo zit het toch of niet? Hoeveel % fysiek geheugen neemt een pc ongeveer in gebruik als er geen andere programma's op de achtergrond draaien? Ik heb Windows XP (weet niet of dat er toe doet?).

Als er staat 40% gebruikt heb je nog 60% over dus valt wel mee,40% heb je meestal wel staan afhankelijk welke windows versie je hebt.
Ook afhankelijk is hoeveel geheugen je in je pc hebt zitten.
weinig geheugen hoog gebruik en andersom.
Heb je al een scan gemaakt met de programma's uit de link?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan