Malwarebytes' problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaspervssn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Hey allen, ik heb een vraagje en hij gaat als volgt:

Ik heb een tijdje geleden Malwarebytes' Anti-Malware geinstalleerd en nog een aantal dingen gedaan omdat mijn laptopje vol zat gepropt met virussen. ik las op internet dat dit programma een van de beste antivirusscanner was die er te vinden was, zeker onder de gratis antivirus programma's. Nu heb ik een klein probleempje. sinds ik dit programma heb geinstalleerd (en hij werkt prima tegen virussen, geen problemen in die sectie), zijn al mijn bestanden die normaal gesproken onzichtbaar zijn ineens zichtbaar. dit stoort me enorm, want zo raak ik het overzicht over mn bestanden kwijt. op het bureaublad is bijvoorbeeld het bestand 'desktop.ini' zichtbaar. als ik het verwijder verschijnt hij gewoon weer de volgende keer dat ik mijn bureaublad open, en zo is dat ook met alle andere, normaal onzichtbare, bestanden... is er een manier waarop ik dit kan terugdraaien, en toch malwarebytes kan blijven gebruiken?

Ik neem aan dat je met met virussen niet virussen bedoeld maar spyware.
MBAM is geen anti-virus pakket maar een anti-spyware pakket.
Ik neem ook aan dat je een goed virusscanneer ernaast gebruikt.

Over de onzichtbare bestanden: zie: http://www.tech-recipes.com/rx/6100...-view-hidden-system-files-folders-and-drives/
Het is in het Engels maar dan lukt jou denk ik wel.
desktop.ini gewoon laten staan, want windows maakt deze steeds weer aan.
Het lijkt mij sterk dat MBAM de instelling aanpast zoals hierboven in het Engels beschreven.
Gebruik ook eens spybot om spyware weg te halen.

Ja, super bedankt! Het is me inderdaad gelukt, duidelijkere instructies kan haast niet. Super bedankt, werkt weer erg fijn nu! Ik bedoelde dan inderdaad spyware, ik heb niet zo bijster veel verstand van wat je nou wat noemt. Bedankt in ieder geval, fijn ook zon snelle reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan