Malwarebytes scan resultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron de Rooy

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2004
Ik heb net een scan gedaan en kreeg onderstaande resultaten. Kan ik die veilig verwijderen met Malwarebytes als ze zijn aangevinkt? Ben niet zo thuis in 't register. En/of moet ik daarna nog meer stappen ondernemen?

Ik zag 15 maart iemand met hetzelfde probleem maar geen oplos reactie?

Ik hoor het graag even.

Bvd

Ron

Scan type: Snelle Scan
Objecten gescand: 86790
Verstreken tijd: 5 minute(s), 28 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 1
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 6
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\don't load\scui.cpl (Hijack.SecurityCenter) -> No action taken.

Registerdata bestanden geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntiVirusDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\UpdatesDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntiVirusDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\UpdatesDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Oké thanx!

Ik had gevonden dat dit er mee te maken heeft, misschien heeft iemand er wat aan?

Ga naar het Beveiligingscentrum van Windows XP (via Configuratiescherm).
Klik op "Meldingen van Beveiligingscentrum instellen".
Plaats een vinkje voor "Firewall" en "Virusbeveiliging"

Bedankt!

Vraag opgelost dan en kan gesloten worden.

Malwarebytes ziet dat in de registersleutels enkele waarden niet staan zoals de standaard Windows instelling.

Bijvoorbeeld:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (Disabled.SecurityCenter)

Wil zeggen dat als er nu geen firewall actief is op je pc, Windows er geen melding van zal maken. Er verschijnt dus geen pop-up met de melding dat de firewall is uitgeschakeld.

Wanneer je deze regels laat fixen met Malwarebytes dan zal malwarebytes in het log wel aangeven dat ze zijn verwijderd, maar malwarebytes zal de waarden in het register aanpassen zodat je wel weer een melding krijgt wanneer er (zoals in dit voorbeeld) geen firewall actief is.

Nu kan de gebruiker dit zelf hebben uitgeschakeld, Windows herkent niet alle Firewalls en Virusscanners correct en dan is zo'n pop-up natuurlijk lastig. Maar er is ook malware die deze instellingen in het register aanpast waardoor Windows je niet zal waarschuwen wanneer je Firewall of Antivirus door malware is uitgeschakeld.

Om die reden zal malwarebytes deze dingen in het register detecteren en de gebruiker waarschuwen.

Thanx zover!
Ik heb even gekeken en ik heb die standaard firewall van Windows ingeschakeld staan, voldoet die niet voldoende? Ik heb op mijn oude computer Zone Alarm staan die kan ik ook op deze computer zetten is dat beter?

Bvd,

Ron

Malwarebytes kijkt niet naar welke firewall er is ingeschakeld of uitgeschakeld.

Er is in Windows een optie dat je wordt gewaarschuwd wanneer er helemaal geen firewall actief is. En die optie was uitgeschakeld waardoor je dus geen waarschuwing van Windows krijgt wanneer je firewall niet actief is. Verschillende soorten malware zullen namelijk eerst je firewall uitschakelen waardoor ze daarna vrij spel hebben op het systeem en allerlei andere ellende kunnen downloaden.
Indien je geen waarschuwing krijgt van Windows wanneer de actieve firewall is uitgeschakeld heb je dat vaak ook niet door.

De Windows Firewall voldoet prima voor het blokkeren van ongewenste verbindingen van buitenaf. Wil je ook meer controle van programma's die in je eigen pc actief zijn dan is een firewall met meer mogelijkheden natuurlijk wel gewenst.

Zelf ben ik zéér tevreden met de firewall van Online-Armor.
Geheel Nederlands en zeer weinig pop-ups.

Heb ook jaren ZoneAlarm Pro gebruikt maar die vertraagde mijn systeem toch wel een beetje en met elke update van het programma kwamen er ook vaak weer nieuwe problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan