Malwhere in een oogopslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverlaan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Hoi,

Heeft iemand deze wel eens gezien? Houd geen Spyware of virus tegen, maar men ziet wel in een oogopslag of er verkeerde progjes of processen opgestart zijn. Lijkt mij zeer makkelijk. Hoeft niet in de systray mee te draaien.

http://www.malwhere.com/

hoi,

De programmamap in Program Files is 2,83MB groot.
Als het program gebruikt wordt is in taakbeheer te zien dat het maar 19,276 KB gebruikt.

Als ik gezien heb dat er geen ongewenste progjes mee draaien zet ik het programma weer uit.
Dit programma werkt niet als bewaker. Dus hoeft niet constant aan te staan.

Dus ik vind het nogal meevallen.

hoi decock1,

Wat betreft de vermelding in de MVPS Hosts-file klopt.
Ik heb nu met spybot en adaware gescand maar niets gevonden wat op die site zou kunnen wijzen. Ik had alleen een paar tracking cookies van een paar sites waar ik vanmiddag ook geweest ben.

Spywareblaster werkt toch ook met een hosts bestand, die wordt door mij gebruikt, maar daar wordt geen vermelding in gegeven betreffende site. Wie en wat moeten we nu geloven?

Hiermee wil ik niet zeggen dat u ongelijk heeft.

Als mallwhere troep is, omdat er (z.g?) veel adware en spyware mee wordt geinstalleerd, wat is Adaware en Spybot dan, want die detecteren het niet. Ik ben overigens wel zeer tevreden met adaware en spybot.

Of komt het misschien dat ik Spywareblaster ook geinstalleerd heb, zodat er niets van spyware geinstalleerd kan worden?

Waarom Adaware en Spybot 'm niet detecteren snap ik ook niet, maar o.a. hier staat toch wel recentelijk aangegeven (door Microsoft Antispyware) dat het wel degelijk spyware bevat. :)

Geplaatst door mverlaan
Of komt het misschien dat ik Spywareblaster ook geinstalleerd heb, zodat er niets van spyware geinstalleerd kan worden?
Ik heb zelf ook Spywareblaster. Deze slaat al aan op het moment dat ik een fout installatiebestand wil downloaden. Ik krijg dan een mededeling: 'Uw huidige beveiligingsinstellingen staan niet toe dat dit bestand wordt gedownload'. Je krijgt dus niet eens de kans om het te installeren. Ik heb dit uitgetest bij een installbestand van gator, waarvan ik weet dat dit rotzooi is. Echter, Spywareblaster én Spywareguard doen helemaal niets als ik het Malwhere-installbestand wil downloaden. Raar. Want een beetje googlen en de link naar ASO zeggen mij anders genoeg.

De beste bron inzake dit soort kwesties is Eric Howes, een spyware-expert die al jaren onderzoek doet naar de (on)betrouwbaarheid van antispywareprogramma's en antispywaresites.

Malwhere stond op zijn lijst van foute antispywareprogramma's. Maar is van de lijst verwijderd. Blijkbaar hebben ze hun leven gebeterd:

earlier versions of Malwhere installed multiple adware/spyware parasites. The most recent version of Malwhere is adware-free, and the vendor insists that Malwhere will remain adware-free. Given the serious breach of users' trust exhibited by this vendor with prior versions, we initially refused to de-list this application from the Rogue/Suspect list, insisting that the vendor establish a credible track record of adware-free performance of at least three months duration. As the vendor has now done that, we can no longer consider Malwhere to be "rogue/suspect" anti-spyware.
bron

Ik heb Malwhere voor de grap ook even geïnstalleerd op mijn test-pc en heb geconstateerd dat hierbij inderdaad géén spyware of andere malware werd geïnstalleerd. Moet wel zeggen dat het nut van dit programma mij volledig ontgaat. Wat een onzin zeg, die percentages. :confused:

Kijk altijd even hier alvorens een antispywareprogramma te installeren of af te gaan op informatie die je vindt op een 'antispywaresite': http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm
Zéér belangrijk, die site van Eric Howes. :thumb:

Okee, bedankt Buffy.:thumb: Dan check ik voortaan de site van Eric Howes. De ´blacklist´ van ASO is dus niet helemaal actueel begrijp ik?:confused:

Hoy,

Buffy, Adaware werkt toch ook met procenten bij gevonden items? Je hebt wel niets aan die procent kans vermelding, want je gooit het er toch af. Zo zijn er nog veel meer .exe databases met procent vermeldingen.

Het nut van dit progje is (maar dat is mijn idee), dat heel snel te zien is, of iets in de opstart- of proceslijst gevaarlijk is. Wil ik dit in Windows taak/proces beheer zien, moet ik eerst het programma herkennen, wat bij de meeste wel het geval is.

Komt er een nieuwe bij, en het is geen zuivere koffie, wordt deze rood aangegeven, zodat je dan direct naar meer gegevens over dit item kan gaan zoeken.

In wezen is dit progje niets anders dan windows taakbeheer.

Ook bedankt voor uw spy snelkoppeling hij staat al bij m'n favorieten.

Geplaatst door ikself
Okee, bedankt Buffy.:thumb: Dan check ik voortaan de site van Eric Howes. De ´blacklist´ van ASO is dus niet helemaal actueel begrijp ik?:confused:

Ik sluit me hierbij aan.

mverlaan,
Mijn MVPS Hosts-bestand heb ik inmiddels aangepast;)

Peter

Geplaatst door ikself
De ´blacklist´ van ASO is dus niet helemaal actueel begrijp ik?:confused:
Vandaar dat er bij ASO ook de link naar de site van Eric Howes staat.:)

Geplaatst door crash

Vandaar dat er bij ASO ook de link naar de site van Eric Howes staat.:)

Dan is die 'blacklist' dus eigenlijk zinloos en zou alleen de link naar Howes' lijst voldoende zijn:)

Peter

Geplaatst door mverlaan
Buffy, Adaware werkt toch ook met procenten bij gevonden items? Je hebt wel niets aan die procent kans vermelding, want je gooit het er toch af.
Malwhere gaf op mijn (volledig schone) test-pc aan dat explorer.exe een 10% bedreiging vormde. Onzin, want het is de legitieme explorer.exe, niet een trojan die gemaskeerd is als explorer.exe of een besmette explorer.exe die de echte heeft vervangen. Mijn explorer.exe zou dus 0% moeten krijgen.
Je moet er toch niet aan denken dat mensen op basis van de 10% die Malwhere eraan toekent hun explorer.exe gaan verwijderen?

Geplaatst door mverlaan
Het nut van dit progje is (maar dat is mijn idee), dat heel snel te zien is, of iets in de opstart- of proceslijst gevaarlijk is.
Niet dus, want de percentages zijn zoals al gezegd onzinnig en misleidend.

Geplaatst door ikself
De ´blacklist´ van ASO is dus niet helemaal actueel begrijp ik?
Inderdaad, die is bepaald niet meer actueel en ook onvolledig. (En ook slecht vertaald trouwens.)

Geplaatst door decock1
Dan is die 'blacklist' dus eigenlijk zinloos en zou alleen de link naar Howes' lijst voldoende zijn
Eigenlijk wel. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan