mamabord drivers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
fatal errors mamabord?

Hallo, ik heb weer eens een vraagje.

Ik krijg mijn andere mamabord niet aan de praat. Maw. xp herkent de drivers voor de "master bus ide" niet.Het is de asus A7V133 met via chipset. Heb de nieuwste via drivers al binnen gehaald maar daar red ik het niet mee. Elke keer als ik opstart vraagt hij weer naar de drivers.Ik heb al op driverguide gekeken mar daar hebben ze alleen een bios update en die staat er ook al op. Oh ja , ik heb de cd met de drivers erbij maar die gat niet verder dan win98. Dat zou toch niet betekenen dat ik eerst win98 moet installeren en daarna naar xp upgraden?

Nog een probleem: Hij geeft ook elke keer een blauw scherm met de melding "Page fault in non paged area" of met de melding dat er iets mis zou zijn met "win32k.sys". Heb het geheugen al gechekt dat is ok. En volgens maxtor powermax is er met mijn harde schijf ook niks mis. Hellup zit nu al een paar dagen te klooien om dat ding aan de praat te krijgen. ik vind het niet zo leuk meer.:(:(:(

Laatst bewerkt:
Geplaatst door petje11
Hallo, ik heb weer eens een vraagje.

Ik krijg mijn andere mamabord niet aan de praat. Maw. xp herkent de drivers voor de "master bus ide" niet.Het is de asus A7V133 met via chipset. Heb de nieuwste via drivers al binnen gehaald maar daar red ik het niet mee. Elke keer als ik opstart vraagt hij weer naar de drivers.Ik heb al op driverguide gekeken mar daar hebben ze alleen een bios update en die staat er ook al op. Oh ja , ik heb de cd met de drivers erbij maar die gat niet verder dan win98. Dat zou toch niet betekenen dat ik eerst win98 moet installeren en daarna naar xp upgraden?

Moet werken. Heb op school op een Win98-pc gewoon de nieuwste driver voor het moederbord (ook met VIA-chipset) kunnen installeren. Windows vindt dan wat nieuwe dingen en installeert die zelf.

Welke chipset-driver(versie) heb je geinstalleerd dan?

Heb je drivers van win2000 al eens geprobeerd,
met de nieuwste chipset drivers van via moet het ook goedkomen volgens mij.

Groeten Charles

Ja onder win98 , maar het gaat hier om win xp zijn er geen drivers voor?En drivers voor win 2000 pikt ie ook niet.

@maestro , Die had ik ook al gevonden alleen dat zijn drivers voor de promise of voor de audio. Audio zit er bij mij niet op en die voor de promise had ik al. Maar dat probleem is al uit de wereld , blijkbaar was xp niet goed geinstalleerd, want na een nieuwe install was is dat geen probleem meer.:):)

Maar nu mijn 2e probleem nog hij blijft stopfouten geven.Ik denk dat het een warmte probleem is. Hij gaat namelijk steevast uit na ong. dezelfde periode werken.Als ik daarna gelijk ga kijken is ie maar 48 graden en dat is voor een amd niks bijzonders.Kan iemand mij vetellen waar ik dat in kan stellen in het bios? Ik kan het namelijk niet vinden.

Alvast bedankt weer.

Ik ben weer wat verder gekomen. Het blijkt ook geen warmte probleem te zijn. Nu zit ik weer te denken aan de harde schijf.Alhoewel een tooltje van de fabrikant zegt dat ie oke is.Terwijl checkdisk elke keer weer fouten vind????? Oh ja, krijg nu weer andere stopfouten.

memory management.
ntfs.sys
en iets met de antivirus software. Die ik dus niet geinstalleerd krijg. (NIS 2004)

Iemand een idee??

Laatst bewerkt:
Heb jij soms virus protectie in je bios op enabled staan???

Of heb jij een keer de bios geflashed, zonder nadien de bios te 'clearen' ???

Sorry voor de "late"reaktie. Maar ik neem aan dat je met clearen bedoelt een poosje de batterij eruit? of met een jumper? Ik denk trouwens dat ik het probleem gevonden heb. Mijn harde schijf is naar de k****e, en waarschijnlijk is mijn processor ook kapot.Maar die gaat ik zo weer ff testen. Heb er nu een andere inzitten en hij blijft tot nu toe draaien. Draai momenteel xp pro op een 2 gig schijfje en dat is ook niet wat. Maar hij doet het. Dus das al heel wat.Maar ga gauw weer van internet af want heb nu ook geen virusscanner en geen firewall. (ruimte gebrek) Ik kijk straks wel weer ff naar eventuele antwoorden.

Nou, het hele probleem was dus idd een kapotte processor.(snik)

Iig bedankt.

Nop oossie, ook kaduuk maar heb inmiddels een nieuwe, een van 120 gig. Heb ik voorlopig weer de ruimte.

Heb je toch weer een upgrade op je pc te pakken, groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan