• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

management info creeeren - draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

cndejager

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2013
helaas nog niet opgelost :(

Hi allemaal,

Draaitabellen zijn eeuwen geleden voor mij en ik kom niet lekker op gang met de tutorials.

Ik heb een bestand waarin mensen bijhouden hoeveel uur ze werken (op datum) voor een bepaald project. Nu wil ik graag op een volgend werkblad per week genereren op welke projecten er is gewerkt, de NAW gegevens van dat project en de gewerkte uren. Die moeten dus per week worden uitgerekend, terwijl de data per project is geordend.

Ik kom ff niet op gang, wie geeft me een goeie zet? Bekijk bijlage Urenregistratie - kopie.xlsx

Laatst bewerkt:
Je bestand is niet echt geschikt voor een draaittabel. Daarvoor heb je een echte tabel nodig met veldnamen op elke kolom, en geen formules er tussendoor. Ik zie ook geen rij met projectnamen trouwens.

Ik heb dit bestand verkleint en de projecten heten A B C D etc etc... (rij ordernaam)

Hoe zou ik met dit bestand wel die output kunnen genereren?

Ik kan namelijk nog wel wat kleine aanpassingen doen aan het invoerblad

niemand die me hier mee kan helpen? t hoeft geen draaitabel te worden, zolang ik maar de info eruit krijg op een of andere manier!

Zou je om te beginnen eens handmatig aan de tabel tabblad overzichten gedeeltelijk in willen vullen?

Wordt het 1 lange lijst, of is de lijst per week?

Zoals jij het wilt opzetten is het in mijn optiek nogal complex om dat met formules te doen. Misschien kunnen de VBA goeroes hier nog eens naar kijken?

ik kan nog aanpassingen maken die het misschien makkelijker maken... als je suggesties hebt.

Wat vast staat:
- iemand registreert uren die hij maakt op projecten over meerdere weken heen.
- die projecten hebben een naam, een waarde en geoffreerde uren.
- men wil per project zien of de uren overschreden worden (nu eerste tabblad)
- men wil per week zien, hoeveel uren op welke projecten zijn geschreven, wat hun naam, waarde en geoffreerde uren zijn (nu tweede tabblad)

Dus als er een manier is om dit beter in te richten dan hoor ik het graag...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan