• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Management rapportage maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

luckyluca

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2012
Hallo allen,

Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik wil graag een aantal koppelingen maken en mijn vraag is enkel, hoe koppel ik bestanden zodat ze informatie importeren vanuit elkaar?

Voorbeeld:

Maandrapportage --> haalt informatie op uit weekrapportage's--> maandelijks nieuw bestand opmaken.
Weekrapportae --> haalt informatie op uit dagrapportage's --> macro nodig die zegt haal informatie op uit week 1 of 2 enzovoort. --> bedoeling is dat er wekelijks een nieuw bestand word aangemaakt op het moment dat je vraagt een weekrapportage te maken.
Dagrapportage --> table word dagelijks gevuld door verschillende medewerkers.\

Zo moet ik een map krijgen waarbij ik alle maand, week en dag rapportage's in verschillende mappen krijg en kan raadplegen. Zonder dat alles in 1 bestand komt wat uiteindelijk super traag word.

Wie o wie heeft hier een oplossing voor?? Ik weet het, het is geen kleine vraag maar misschien wel heel makkelijk op te lossen :D

Koppelen van rapportages.

luckyluca

Ik denk dat je een paar dingen door elkaar gooit.
Je bent bezig om data op te slaan in verschillende rapporten en die elke keer door te geven een niveau hoger, van dag naar week naar maand naar misschien maandgegevens waarbij iedere keer de gegevens worden gecomprimeerd.
Even er van afgezien hoe je van week rapportages naar maandrapportages komt zonder enorme problemen zijn rapportages Rapportages geen opslag voor gegevens.
Vergeet niet dat hoemeer antwoorden je geeft hoe meer vragen er gesteld gaan worden. Hoe ga je het oplossen als ze straks een overzicht vragen met de maanden januari en januari vorig jaar naast elkaar of een grafiek van de waarden per week over het hele jaar?
Ik zou van de daggegevens een database aanleggen waaruit de rapporten hun gegevens op kunnen halen. Dan bestaat je werk straks alleen nog uit het bouwen van rapporten om ieder vraag te kunnen beantwoorden.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan