mandatory profiel probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramsy_b

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
hoi allemaal,

Ik heb een paar maand geleden een server geinstalleerd met mandatory profielen (windows 2003). Alleen nu heb ik een probleem, ik wil namelijk wat veranderen in een profiel. Maar het lukt me niet om het profiel weer terug te zetten. Wanneer ik ntuser.man verander in ntuser.dat dan kan ik niet meer inloggen op een client op dat profiel. De client blijft dan steken bij "uw persoonlijke instellingen worden geladen"en komt niet in windows terecht. Wanneer ik het bestand weer ntuser.man noem dan gaat alles wel weer goed.

Heeft iemand misschien een idee wat ik fout doe?

groetjes Ramon

Ik denk dat de gebruiker momenteel geen lees- en/of geen schrijfrechten heeft op ntuser.dat/ntuser.man. Kijk ook direct de rechten op de hele profielmap na voor die gebruiker (vergelijk de rechten en eigenaarschap met ntuser.dat en profielmap van andere gebruikers).

Ik denk dus niet dat je iets 'fout' doet (de werkwijze is in principe correct), maar dat aan bepaalde andere voorwaarden voor een zwervend profiel niet is voldaan.

Succes, we horen wel of het je iets geholpen heeft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor je reactie :D ik ben volgende week weer op locatie dus dan zal ik de rechten vergelijken. Ik hoop dat het gaat lukken. Ik laat het nog weten.

met vriendelijke groet,

Ramon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan