Mandrake 7.02 Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jackazz

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Ik heb het eindelijk voor elkaar dat ik vanaf de cd-rom kan booten op mijn laptop. Nu wil ik op mijn laptop Mandrake 7.02 installeren maar tijdens de installatie, vlak na het kiezen van aangepast/expert/aanbovelen, komt de installatie met de volgende fout: " can't open /proc/bus/pci/devices"

Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen?

Geplaatst door Jackazz
Ik heb het eindelijk voor elkaar dat ik vanaf de cd-rom kan booten op mijn laptop. Nu wil ik op mijn laptop Mandrake 7.02 installeren maar tijdens de installatie, vlak na het kiezen van aangepast/expert/aanbovelen, komt de installatie met de volgende fout: " can't open /proc/bus/pci/devices"

Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen?

Ik weet niet hoe oud die laptop van je is, maar die Mandrake die je hebt is niet meer de jongste. Als je laptoppie jonger is als die Mandrake dan ligt daar waarschijnlijk het probleem doordat ie dan je hardware niet herkent. Probeer gewoon eens Mandake 9.2. Download lekker die 3 iso's, en probeer dat gewoon.
Succes
wim

Dat heb ik ook al geprobeerd maar dan komt die met een andere fout. Toen ik naar de oplossing van deze fout op het internet zocht kwam ik erachter dat dit kwam doordat er te weining Memory inzat. En omdat de laptop alleen maar is om wat te proberen heb ik der ook geen Memory bijgeplaatst.

Maar bedankt voor je reactie :)

Als je te weinig geheugen hebt, kan je beter de hardcore methode kiezen. Installeer Debian, Slackware of Gentoo zonder X omgeving en installeer de X later.

Je kan deze distro's installeren door je laptop aan een lokaal netwerk te hangen en dan via internet de benodigde software downloaden. Voor de installatie zelf heb je dan enkel een paar floppies nodig.

Zie ondermeer http://www.debian.org/distrib/netinst

dank je wel..

ik zal eens kijken of ik hier mooi mee kan klooien :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan