Manier om dit spel te spelen zonder driver software

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpavd

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Beste mensen,

Tot ik een nieuwe videokaart heb, kan ik geen driver van nVidia installeren voor mijn huidige videokaart, de 8500GT. De videokaart functioneert dus volgens mij nog wel enigzins, maar zodra ik een nVidia driver installeer, kom ik niet meer bij het inlogscherm.

Als het mogelijk is, zou ik wel dit spel willen spelen tot ik mijn nieuwe videokaart heb, de systeemeisen staan op deze pagina en zijn volgens mij niet erg veeleisend: http://rakion.softnyx.net/Downloads/GameDownload.aspx

Alleen als ik het spel opstart, krijg ik voordat het spel is opgestart de volgende melding: Cannot set display mode! It was unable to find display mode with OpenGL acceleration. Make sure you install proper drivers for your video card as recommended in documentation and set yur desktop to 16bit. Please see readme file for trouble shooting information.

Ook is DirectX 9.0 of hoger nodig.

Kan ik dit op lossen met een ander soort driver of wat voor oplossing dan ook?

Edit: Achteraf bedenk ik me dat dit misschien in het Games subforum had gemoeten, excuses hiervoor.

Laatst bewerkt:
Dit is typerend voor een defecte videokaart (wat je volgens mij ook wel door hebt omdat een nieuwe onderweg is). Het gaat dan ook niet lukken om de driver te installeren en dus kan je het spel niet spelen.

Enige mogelijkheid zou zijn onboard graphics als je dat hebt ;) Anders even wachten op je nieuwe videokaart.

Bedankt alweer voor je snelle antwoord. Ik heb inderdaad een onboard videokaart, had ergens gezien welke maar kan het niet meer terugvinden. Echter als ik in bios als Primary video adapter de Onboard aanvink, start mijn pc helemaal niet meer op, maar blijft alleen de fan hard blazen op mijn GPU. Ben bang dat het dus even wachten wordt.

Als je gebruik wilt maken van je onboard graphics, dan adviseer ik je het volgende te doen:
1) Drivers van de videokaart verwijderen (als je dit nog niet gedaan had)
2) pc uit, stroom eraf en 8500GT eruit
3) kabels op de onboard aansluiting plaatsen, computer zal namelijk vanaf nu automatisch de onboard graphics gebruiken
4) driver van je onboard graphics installeren.

Dat snap ik, had al eerder dit gelezen alleen begreep niet wat ik precies in het moederboord moest steken. Het enige waarmee de PCIE videokaart verbonden is het met het moederboord, is een kleine 2 pins aansluiting (voor de voeding gok ik). Kan ook nergens de onboard videokaart zien volgens mij..

De onboard videokaart zie je ook vaak niet zitten (zit onder een koelblokje), moet je ook niets mee doen qua pinnen ofzo. Gewoon de 8500GT eruit en je kabel naar je beeldscherm op de I/O van je moederbord aansluiten.

Nu begrijp ik hem. Een klein probleempje: Ik zie alleen een VGA aansluiting voor mijn monitor die vastzit aan de kaart van de 8500GT..

dan heb je dus geen onboard graphics he slimmerik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan