manier om foto te beschermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eduard edwin

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2001
hoe kan ik foto's op mijn site plaatsen die niet opgeslagen kunnen worden of gekopieeërd
zijn niet voor onbedoeld gebruik.
Hoe zeg je dat niet voor iedereen bedoeld

Dit kan niet ! Alles wat ik op mijn pc via internet te zien krijg kan ik opslaan. Laat je niets wijs maken want het is onmogelijk ! ( met de huidige techniek)

Moest het lukken om het goed te beschermen. En zelfs de mozilla gebruikers het niet kunnen opslagen dan neem ik gewoon een screenshot. en knip de foto uit ik heb dan wel een lagere kwaliteit maar toch nog best goed :p

Voeg een watermerk aan je foto's toe. Deze kan je zo groot maken als jezelf wil.
Er zijn verschillende gratis versies op google te vinden.

Succes,

Nou, of dat niet kan betwijfel ik een heel klein beetje. Toen ik een jaar of twee geleden ergens een (Kerst) plaatje wilde wegplukken, kreeg ik een of andere foutmelding dan wel ik kon het niet opslaan met de rechtermuisknop (kan mij niet meer herinneren waarom het niet wilde, maar het ging gewoon niet)
De eigenaar van de site schreef ook ergens op zijn site dat 'ie het kopieren van afbeeldingen niet wilde hebben en dit had beveiligd.
En ja, een screenshot maken kan altijd met het genoemde kwaliteitsverlies.

leuk

Leuk allemaal het is dus mogenlijk mar niemand weet hoe.
Daar word ik helaas niet veel wijzer van.
Maar in elk geval bedankt voor jullie moeite en zover ik weet moet je voor een screenshot toch rechts klikken op een foto en zelfs dat moet van mij niet mogen eigenlijk.
Ik heb het toen op een site gezien weet niet meer welke maar als je rechts klikte kreeg je een melden zoiets van he he zo doen we dat niet he!!!
Als je iets wil hebben kan je er ook om vragen.

screenshot ik denk niet dat je weet wat ik bedoel. Doe eens alt en print screen tegelijk. printscreen is de toets rechts van f12 .
open paint en druk op control en v tegelijk in.
Nu knip je de fotow eruit die je moet hebben en klaar is kees je hebt iets kwaliteitsverlies.
Ik weet dat er manieren zijn om te beschermen dat je in ie niet op de afbeelding kunt gaan staan en opslaan als. maar meestal kan je deze systemen omzeilen door andere browsers te gebruiken. bv firefox opera etc
Dus de beste oplossing is een watermerk.

hoekan dit dan

weet iemand dan wel hoe ik xp tegenhoud om te kopieëren in de bovenhoek en hoe ik voorkom dat je rechts kan klikken op een foto waarbij je dan een opmerking krijgt zoiets van ja als je deze wil moet je erom vragen dan stuur ik hem toe of zo
BVD Edwin

Geplaatst door bruno-01
Dit kan niet ! Alles wat ik op mijn pc via internet te zien krijg kan ik opslaan. Laat je niets wijs maken want het is onmogelijk ! ( met de huidige techniek)

Het kan wel degelijk, behalve screenshots dan, ID&T heeft een tijdje een systeem gehad waarbij ze foto's uit beeldpunten lieten parsen, waardoor er een afbeelding ontstond, sloeg je het nu op dan kreeg je een foto van 1 beeldpunt. Kennlijk was dit een beetje zwaar voor de server want ze zijn ervan afgestapt.

Rechtermuisknop blokkeren is niet echt een beveiliging, je kan nl behalve printScreenen oof alles selecteren (CTRL-A) en dan CTRL-C - kopieren en dan in een tekenprogramma plakken.

Maar rechtermuisknopscriuptje is bv dit: (werkt dus alleen voor IE en niet voor bv FF)

download

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan