• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Manier om pic.naar nummer omzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter fdh
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

fdh

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2014
Ik ben al een tijd aan het zoeken om een pic. uit keuzelijst om te zetten naar een nummer op een ander werkblad. Ik heb het geprobeerd met een ALS formule maar krijg hem niet werkend.
Heeft iemand een oplossing?

Bijlagen

Ik snap niet zo goed wat je nu wilt zien in G4 en waarom dat specifiek verwijst naar G59 op het eerste blad.
Je hebt gegevensvalidatie ingesteld voor G59 op basis van 'formule voorbeeld'!C3:C18. Daar kun je gebruik van maken met een INDEX/VERGELIJKEN functie, als volgt:
Code:
=INDEX(B4:B18;VERGELIJKEN('Weer Euskirchen'!G59;'formule voorbeeld'!C4:C18;0))
Hiermee krijg je het cijfer dat voor de gevonden waarde in kolom C staat.

Je krijgt eerst een foutmelding omdat in G59 staat "Lichtbewolkt weer " (let op spatie...) en die komt niet voor in de ingestelde validatielijst. Aanpassen van G59 verhelpt dit.

Laatst bewerkt:
Hallo wat ik wil is na het kiezen van een pictogram deze op een ander blad als nummer word weergegeven. Dus pic.zon word 1, dit ga ik later weer gebruiken met verkoopcijfers om een verkoop prognose te maken

Voldoet de formule in #2?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan