Manier om programma automatisch te laten activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frisian

Inventaris
Lid geworden
28 jul 2004
Hallo allemaal.

Ik run een Call of Duty server en als ik de pc aanzet heb ik de benodigde snelkoppelingen in de opstartmap geplaatst zodat deze meteen worden gestart met het aanzetten van de pc.
Nu heb ik daar ook een serverbeheerprogrammaatje bij die ook meteen mee opstart maar om dit programma te activeren dient men op start knop te drukken.
Is er een manier om dit automatisch te laten verlopen?
Door midden van een script of batch bestand misschien?

attachment.php

De server draait onder win XP.
Alvast bedankt. :)

Bijlagen

• Afbeelding1.gif
    Afbeelding1.gif
    11,2 KB · Weergaven: 51
Zo maar een slag in het duister: Dit misschien?
Ik kon niet zien of het voor XP geschikt was.

Achter die start zal in de programma map toch wel een exe zitten? Of zie ik het te simpel.
Dan zou je het via taakbeheer kunnen starten.
Maar.....kan wel zijn dat ik het totaal verkeerd inschat :D

Laatst bewerkt:
Admin_Frisian zei:
Nu heb ik daar ook een serverbeheerprogrammaatje bij die ook meteen mee opstart maar om dit programma te activeren dient men op start knop te drukken.
Is er een manier om dit automatisch te laten verlopen?
Door midden van een script of batch bestand misschien?
Ga in de Help van dat programma eens op zoek naar de termen switches of command line parameters.
Hieronder zie je de switches achter CCleaner en MSN Messenger in mijn opstartlijst - CCleaner wordt automatisch uitgevoerd en Messenger verschijnt alleen in de systray:

attachment.php

Als er een switch voor automatisch activeren is, zet je hem in het register achter de opstartregel.
Bijvoorbeeld: "C:\Program Files\CKAutokick\ckautokick.exe" /AUTO

Kun je niets vinden over switches, dan kun je natuurlijk altijd proberen of een switch als /AUTO werkt. In het ergste geval werkt het domweg niet, maar kwaad kan het ook niet.
Probleem is dat een eventuele switch van alles kan zijn - dat hangt gewoon van het programma af.
Voorbeeld: om geminimaliseerd op te starten gebruikt een DOS-programma op mijn pc de switch /MIN, Process Explorer gebruikt daarvoor /T en MSN Messenger doet het met /BACKGROUND.

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb niet de kans gekregen om het programmaatje uit te testen wat Elisa aangaf want dit gaf bij mij de doorslag.
Guus abc zei:
Ga in de Help van dat programma eens op zoek naar de termen switches of command line parameters.
Op de site stond het volgende aangegeven:
Q. How do I get Autokick to start scanning automatically on startup?
A. If you start Autokick with the command line "Autokick.exe /a", it will begin scanning immediately on startup.

Dat blijkt dus perfect te werken. :)
Bedankt allemaal.

Trouwens, de bijlage van jou Guus kan ik niet openen, ik moet inloggen terwijl ik dat wel ben, vreemd.

Admin_Frisian zei:
Trouwens, de bijlage van jou Guus kan ik niet openen, ik moet inloggen terwijl ik dat wel ben, vreemd.
Mailtje naar Held sturen, maar dat zul je zelf ook wel bedacht hebben. :)
Je programma start in ieder geval zoals de bedoeling was - ook zonder bijlage. ;)

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan