manifestparseerfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

assaas

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
167
Ik heb sinds gisteren een probleem met de pc, hij is vastgelopen en ik heb hem niet meer aan het lopen gekregen
daarom heb ik hem geprobeerd te formatteren, maar dat lukte niet, ik kreeg iedere keer na het opnieuw proberen een blauw scherm van windows met een aantal foutmeldingen erop, en hij gaf ook iets in de trend van HDD ERROR, dus ik denk dat de HD in ieder geval kapot was??
-------------------------------------------------------------
Om precies te zijn was dit de melding van de fout

Fout
SXS.DLL: Syntaxisfout in het manifest of beleidsbestand
D:\1386\asms\1000\MSFT\WINDOWS\GOIPLUS.MAN in de regel o

Fout
installation Failed: D:\1386\asms. ERROR Message.
Manifestparseerfout : ongeldig op het topniveau van het document.

Een van de onderdelen die windows nodig heeft voor de installatie kan niet worden geinstalleerd
___________________________________________

Nu heb ik vanmorgen een nieuwe HD gekocht (200 GB, ik kan er overigens maar 137.4 GB van benutten), en in het begin gaf hij ook weer de melding met de manifestparseerfout
en ook gaf de pc deze melding Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:<Windows-hoofdmap>system32\hal.dll.
installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.

Nu ben ik overigens ook bang dat mijn probleem misschien niet opgelost is, misschien stopt de HD zometeen weer?, (ik kan deze HD morgen nog terugbrengen naar de mediamarkt, hij kostte 99€, dus als dit mijn probleem niet oplost wil ik hem graag terugbrengen)en ook het feit dat het oranje lampje van de pc continue blijft branden vind ik vreemd

Zo dit was een heel verhaal !!, als iemand hier wijs uitkomt zou ik heel blij zijn als ik via jullie iets meer te weten kom over de onstane problemen op mijn pc
 
kijk eens goed naar je installatie cd zitten er krassen op???
 
Ja er zitten krassen op, daardoor heb ik als ik windows installeer altijd de laatste 5 minuten problemen tijdens het instaleren, maar dat los ik dan op door de dvd lade een aantal keer open en dicht te maken en dan installeert win XP zich uiteindelijk toch wel.
Ik heb ook al een kopie van deze cd gemaakt maar ook deze werkt niet.

Ondertussen heb ik ook al te horen gekregen dat de HD kapot is, een kennis van mij heeft een controle programma van Maxtor over de HD laten gaan, het controle programma zegt dat er fouten zijn maar kan deze niet repareren
 
Is dat oranje lampje, het lampje van harddisk activiteit?
De brand vanaf het moment dat je de pc aanzet en verder niets doet?? Dan zit hoogstwaarschijnlijk je IDE kabel verkeerd om in de drive gestoken.
 
Ja dat is het lampje van de HD activiteit.

Maar de stekker zit goed in de HD omdat hij er maar op een manier erin kan wegens een uitsparing in de stekker

in ieder geval bedankt.
 
Sorry dat ik nog niet gereageerd heb, maar hetprobleem is opgelost.
een vriendvan mij heeft hem getest op hem z,n pc en ook laten onderzoeken door een programma van Maxtor ( mijn HD was een Maxtor)en deze gaf aan dat er fouten op de HD zaten meer dat het programma het niet kon traceren, en mijn vriend kreeg mijn HD ook niet meer aan het lopen

ik heb een nieuwe HD gekocht en kan nu weer normaal computeren.

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan