Manlief wilt NOLF weer spelen, maar lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolandacb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Hoi,

Mijn mannetje wil weer graag een keer NOLF spelen, dus uit de doos opgezocht en geïnstalleerd, maar het stomme is; hij doet het niet meer.
Hij heeft hem toentertijd dus wel gewoon gedaan, volgens mij ook op deze pc, maar dat weet ik niet zeker.

Na het opstarten van het spel krijgt hij de meldig:
NOLF error:
couldn't set D3D emulation mode.
Shutting down NOLF
ok

Het heeft met directX te maken, maar die heb ik er al weer opnieuw opgezet, maar nog doet ie het niet.
We hebben een Medion PC van de Aldi, van zo'n 3,5 jaar oud.

Graag jullie hulp, alvast bedankt
Jolanda;)

starten in windows 98 of 2000 mode? hoe oud is het spel?XD

opstarten in windows 98:

Met je rechtermuisknop op de snelkoppeling drukken dan eigenschappen(properties) dan het tabblad combatibiliteit(combatibility), dan klik je het bovenste vakje aan en daaronder kies je windows 98/ME en dan op OK.
attachment.php

Maar dit is denk ik jouw probleem:

When I try to launch the game, it says couldn't set D3d emulation mode.

Reinstalling DirectX usually fixes this but in some rare cases, this may need to be manually re-enabled. To do this, run DXDIAG.EXE (You may need to search for this file on your hard drive using the Search feature on the Windows Start bar), select Display, and then check Enable Direct Draw box.

Bijlagen

• compatibility.JPG
    compatibility.JPG
    40,1 KB · Weergaven: 111
Laatst bewerkt:
Maar dit is denk ik jouw probleem:

When I try to launch the game, it says couldn't set D3d emulation mode.

Reinstalling DirectX usually fixes this but in some rare cases, this may need to be manually re-enabled. To do this, run DXDIAG.EXE (You may need to search for this file on your hard drive using the Search feature on the Windows Start bar), select Display, and then check Enable Direct Draw box.[/QUOTE]

Klopt, ik krijg precies die melding, maar wat ik ook doe met die DirectX, het lukt niet.
Ik heb al nieuwe erop gezet, maar niets dus.
Wat doe ik nu fout?

Ga naar start>search(zoeken)>type in DXDIAG>wanneer hij het gevonden heeft start je DXDIAG.exe op, dan kies je display(weergave)>en dan kruis je het vakje "Enable Direct Draw" aan. (Zorg wel dat het spel al geinstalleerd is voordat je dit doet.)

Laatst bewerkt:
Ga naar start>search(zoeken)>type in DXDIAG>wanneer hij het gevonden heeft start je DXDIAG.exe op, dan kies je display(weergave)>en dan kruis je het vakje "Enable Direct Draw" aan. (Zorg wel dat het spel al geinstalleerd is voordat je dit doet.)

Ik kom dan in het diagnostisch hulpprogramma voor Directx, klopt dat?
Ik zie alleen nergens display of weergave staan.
In geen een schermpje wat je kunt open klikken.

In het tabblad van beeldscherm staat er bij opmerkingen:

Direct3D-functionaliteit niet beschikbaar. Controleer of u de laatste versie hebt van het stuurprogramma van de hardwarefabrikant.

Heeft dit ermee te maken?

attachment.php

Als dit niet werkt/kan heb je denk ik een betere videokaart nodig.

Bijlagen

• compatibility.JPG
    compatibility.JPG
    75,1 KB · Weergaven: 100
Sorry voor mijn late reactie.
Maar dit is het probleem:
Bij mij staat daar dat dat niet beschikbaar is, ik kan niet in/uitschakelen van die directxfuncties.
Bij alle drie staat niet: beschikbaar.
Wat nu?

Welke videokaart heb je? als je weer dxdiag uitvoert staat het bij beeldscherm-->naam:

kan namelijk zijn dat je videokaart te oud is, of dat je niet de nieuwste drivers hebt.

Een radeon 9800 serie, maar die drivers zijn wel geupload, als het goed is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan