manual over hoe een videokaart in mekaar zit

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
2.541
het boeit me om te weten hoe een videokaart in mekaar zit, want nu geraak ik er kop noch staart uit. bijvoorbeeld: de geforce 5200 is 250 mhz core en de 5700 is 375(correct me if i am wrong) maar de 7800 loopt maar op 430 mhz en tog is de snelheid van die kaart meer als dubbel zo groot dan de 5700 en het verschil tussen de 5200 is niet zo groot, dus zouen er nog moeten andere factoren zijn. graag een zeer uitgebreide manual waar alles in staat:) ook over pipelines en zo en over overclockin:)(nu moet je niet denken dat ik van plan ben zelf een videokaart te maken:p maar kwil gwn over een tijdje een nieuwe pc kopen die vooral op gamen gericht is en ik wil goed weten wat mijn toekomstige videokaart dan allemaal kan en wat zijn snelheden zijn:)) en uiteraard ook gwn uit pure interesse:D
 
fantastisch:D dit is wat ik zocht:) nog meer info is altijd welkom.
 
nu heb ik nog een vraagje die ik (misschien overgeslagen??) niet terugvindt: wrom zijn de verschillen in coresnelheden zo klein en kloppen de verhoudingen tussen videokaarten meestal niet?(zie mijn eerste bericht het voorbeeld van de geforce 5200, 5700 en 7800) en het geheugen is dan wel zo hoog geclockt:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan