Map aan gebruiker toewijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snem

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
Berichten
27
Hallo iedereen,

Van deze pc word door meerde mensen gebruik gemaakt.
Iedereen heeft hier natuurlijk zijn eigen bestanden op staan.
Alleen kan iedereen de bestanden van andere mensen zien.
Nou is dit niet echt een probleem ofzo, maar volgens mij moet het ook anders kunnen.

Kort samegevat wil ik dus mappen aan gebruikers toewijzen.
nou weet ik wel dat je standaard mappen heb in je document en settings, die aan gebruikers gebonden zijn. maar die staan op de C schijf. en aangezien die niet zo groot is, zou ik graag van dat soort mappen op mijn D schijf willen hebben.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is op deze manier..

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt
 
Je kan je eigen map in ieder geval via eigenschappen ontoegankelijk maken voor andere gebruikers.

Ik heb dat vroeger zo gedaan maar ik weet niet meer hoe dat moet.

Welk besturingssysteem? xp? vista? anders?
 
Als je XP Pro hebt kun je rechten per gebruiker toekennen (heeft uiteraard alleen maar zin als je ook wachtwoorden gebruikt). Met XP Home kan dat niet
 
Die rechten kan natuurlijk ook. Maar het is 1 zootje geknoei. Er is een manier waardoor je je eigen map kan ontoegankelijk maken. En dat kan ook in xp home, heb ik vaak genoeg gedaan. Even zoeken dus;)
 
Alvast bedankt voor de snelle reacties.

Ik gebruik Windows XP pro met SP3
Dit was ik inderdaad vergeten te vermelden.

Verder vraag ik mij wel af hoe je dan mappen ontoegankelijk kan maken.
Zou iemand daar misschien meer informatie over kunnen geven?
 
rechtsklikken op een map en tabblad beveiliging uitkiezen. Als je die niet ziet kan er het volgende aan de hand zijn:
- je schijf is als FAT32 ipv NTFS geformateerd
- je hebt eenvoudig delen aanstaan; in verkenner Extra, mapopties, weergave, en dan laatste optie (Eenvoudig delen van bestanden) oid, gebruik hier de Engelse versie
 
In Home en Pro:

Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > [Gebruikersnaam} > Wachtwoord instellen > wachtwoord typen, geheugensteun > Volgende

En nu kiezen: bestanden en mappen persoonlijk maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan