Map aanmaken werkt niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Ik heb sinds vandaag het probleem dat ik opeens geen mappen meer kan aanmaken in Windows. Als ik de rechtermuisknop gebruik staat zelfs de optie "nieuw" er niet meer bij...
Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen zonder heel Win98 opnieuw te installen?

Omdat het probleem pas kort bestaat kun je eens proberen een registerkopie terug te zetten.
Start op in veilige modus (tijdens opstarten Ctrl ingedrukt houden) en kies in het opstartmenu Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus.
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met 5 registerkopiën te zien met namen als rb001.cab, rb002.cab. In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn.
Selecteer - met de pijltjestoetsen - een kopie van een datum waarop de computer nog goed werkte en druk weer op Enter.
De kopie wordt dan teruggezet.
Start hierna opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken.

Helpt dat niet, dan kun je eens proberen Windows over de huidige installatie heen te installeren.
Dat is iets anders dan een hele nieuwe installatie. Op deze manier worden alleen eventuele ontbrekende of beschadigde bestanden vervangen door de goede bestanden. Het is heel simpel en duurt een half uurtje tot 3 kwartier.
Stop de Windows cd-rom in de drive.
Open Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Klik in het rechter venster op Setup en volg de aanwijzingen.
Als je wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Al je systeem- en programma-instellingen en reeds geïnstalleerde updates blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren. Je moet waarschijnlijk alleen wat overbodige pictogrammen van je bureaublad en uit je startmenu halen na afloop.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Thea41
Ik heb sinds vandaag het probleem dat ik opeens geen mappen meer kan aanmaken in Windows. Als ik de rechtermuisknop gebruik staat zelfs de optie "nieuw" er niet meer bij...
Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen zonder heel Win98 opnieuw te installen?

Hallo, hier de ECHTE Thea41, wie heeft dit bericht geplaatst :mad: ??????? Het is NIET van mij, hoe kan iemand onder mijn naam iets plaatsen?? Er is niemand die mijn wachtwoord weet! Btw: ik heb XP :rolleyes:

Geplaatst door Thea41
wie heeft dit bericht geplaatst :mad: ???????
Ik denk niet dat je antwoord op die vraag krijgt.:)
Begrijp ook niet goed waarom iemand dit doet.
Iedereen kan zich toch gewoon aanmelden op het forum.
Enfin, je kunt altijd je wachtwoord wijzigen.

Guus.

iemand in huis of vriendenkring die op jouw pc gezeten heeft ??

nee, niet gebeurd, alleen een man in huis, maar die interesseert zich absoluut niet voor de pc! ;)

Ik heb mijn wachtwoord veranderd, maar ik blijf het gek vinden dat iemand zomaar mijn naam kan gebruiken.

hou het even in de gaten als je wilt ?? kom je nu weer berichten tegen die jij niet geplaatst hebt meld dat dan direct aub.

dit topic gaat nu dicht dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan