map afbeeldingen in windows 7 maakt extra foto's aan

• Onderwerp starter Onderwerp starter 1957
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

1957

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Als ik in Windows 7 foto's in de map 'Mijn afbeeldingen' plaats, wordt er automatisch van elke foto een extra map aangemaakt met twee dezelfde foto's in kleinere formaten. Die mappen zien er heel wazig uit. Als ik die weggooi en ik kom later terug in die map zijn ze weer aangemaakt. Ik vermoed dat het een instelling is, maar ik kom er maar niet achter welke. Ik heb Windows 7 64 bit. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Groet, Emma

Links onder heb je die ronde bol windows logo. (orb genaamd)
type daar verkenner in geef geen enter. Dan verschijnt windows verkenner boven in je beeldje.
klik daar op. Dan ga je naar menu extra, dan naar mapopties, dan naar tab weergave.
GEEN vinkje voor altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen.
Deze staat waarschijnlijk toch aangevinkt he. Mooi uitvinken. En?

Ziet er zo uit normaal gesproken dan he.

orb en verkenner naast elkaar.JPG

Laatst bewerkt:
Beste manamana,

Bedankt voor je reactie,maar nee, dat vinkje had ik al weggehaald. Het moet toch ergens anders aan liggen.
Nog een suggestie?
Groet,
Emma

Als je in de eigenschappen van de foto's kijkt, zie je dan ook dat deze ofwel een andere naam hebben ofwel in een andere map zitten.

Ze zitten in een submap van dezelfde map. De originele afbeelding heeft de extensie .jpg en de submap heeft de extensie.jpg.files. De twee afbeeldingen in de submap heten bijvoorbeeld vcm_kf_m160_160X12.jpg en vcm-KF-repr_83_2x624.jpg. Vreemd toch?
Groet, Emma

Kennelijk heb je die zelf aangemaakt/ingevoerd, zou dat kunnen. Eigenlijk niet he, je zegt deze zijn automatisch aangemaakt. Maar dat is dus vreemd, dat kan niet volgens mij. Lees hier meer over de opbouw en begrippen. Klik

Voeg nooit/niet een map toe aan een bibliotheek als die al onderdeel is van een van de hoofdmappen.

Mappen kunnen naast bestanden echter ook wel andere mappen bevatten. Een map binnen een map wordt gewoonlijk een submap genoemd. Je kunt elk gewenst aantal submappen maken en elk van deze submappen kan elk gewenst aantal bestanden en submappen bevatten.

Typ een woord of zin in het vak Zoeken als je wilt zoeken naar een bestand dat of naar een submap die in de huidige map is opgeslagen. Het zoeken wordt gestart, zodra je met typen begint. Als u bijvoorbeeld B typt, worden alle bestanden in de map die met de letter B beginnen als eerste in de lijst met bestanden weergegeven.

Nu ga je dus typen. Type dus vcm_kf_m160_160X12.jpg. Waarschijnlijk als je vcm typt komen de twee mapjes al tevoorschijn die je noemde in je vorige bericht.

Dus deze twee met de namen:
vcm_kf_m160_160X12.jpg en vcm-KF-repr_83_2x624.jpg.

in ieder geval komen ze zo wie zo in beeld. Je hebt wel de originele foto en of foto's he.

Verwijder
deze mapjes. Eens kijken of dat lukt. Gooi niet gelijk je prullenbak leeg, wacht hier enkele dagen mee zodat als er iets fout is je deze weer terug kunt plaatsen.
Nou een heel verhaal maar hoop dat je er wat aan heb en hoop ook dat het verwijderen lukt. Succes.

Nee, verwijderen lukt niet zoals ik al schreef. Ze komen telkens terug.

Nou dat is hardnekkig dus. Die mapjes knippen en dan plakken op je bureaublad en dan verwijderen. Hoop. Denk het niet maar probeer eens.:confused:

Lukt dat ook niet dan gaan we naar de veilige opstart modus. F8 tokkelen, veilige modus en dan verwijderen. Ben nu eens benieuwd.:eek:

Ik denk dat dat geen zin heeft. Op het moment dat ik het origineel verwijder, wordt de submap met de twee kleinere formaten ook verwijderd. Verplaats ik een afbeelding naar een andere map, wordt daar weer een submap aangemaakt. Het moét ergens in de instellingen zitten.

Maar in ieder geval hartelijk dank voor je aandacht.

Ik denk dat dat geen zin heeft. Op het moment dat ik het origineel verwijder, wordt de submap met de twee kleinere formaten ook verwijderd. Verplaats ik een afbeelding naar een andere map, wordt daar weer een submap aangemaakt. Het moét ergens in de instellingen zitten.

Maar in ieder geval hartelijk dank voor je aandacht.

Je zegt ik denk dat dit geen zin heeft maar heb je het ook dan ook geprobeerd in de veilige modus. Dat vermeld je niet

Toch maar even met een map gedaan, maar als ik de Verkenner afsluit en opnieuw opstart, zijn ze allemaal weer terug. Het probleem doet zich voor bij alle mappen, dus duizenden foto's.

Ik kom op een pagina die over IE gaat. Wat bedoel je daarmee?

Oh ik dacht als je het goed doorleest wat je moet doen. Er staat precies beschreven wat je moet doen voor Internet explorer opnieuw in te stellen.

Het kan zijn dat het probleem wordt veroorzaakt door beschadigde of niet-compatibele Internet Explorer-instellingen of invoegtoepassingen, dan kun je dit probleem gewoonlijk oplossen door de instellingen van Internet Explorer opnieuw in te stellen.

Lees de bijlage maar nu met een foto en uitleg welke voor jou IE geldt.

IE opnieuw instellen voor windows 7.JPG

Succes ermee. Het kan niet zo veel kwaad en hopelijk lost dit je probleem op.

IE is een onderdeel van windows 7, normaal standaard browser.

Heb je nu soms Firefox, google chrome, Safari, of nog een andere.

Je kunt nog even dit proberen. Ga naar je map afbeeldingen.
Rechtsklik erop, dan klik je op eigenschappen, dan onderin standaard instellingen, klik daarop en klik daarna op oke.

standaard instellingen.JPG

En dan eens kijken.

Laatst bewerkt:
Is er misschien nog iemand anders die mij kan helpen?
Groet, Emma

De extra bestanden die hij aanmaakt zijn verborgen bestanden (als je met je rechter muisknop dan eigenschappen doet kun je dat ook wel zien)
Deze verborgen bestanden zijn waarschijnlijk thumbnails die aangemaakt worden door een zeker fotoprogramma.
Het makkelijkste is om gewoon verborgen bestanden weergeven uit te zetten onder Mapopties, dan zie je de bestanden niet (bestaan ze nog wel)
Moeilijkere manier is om op te zoeken welk programma deze bestanden aanmaakt en daar de instellingen in aanpassen zodat deze dat niet meer doet

Beste Itsmesander,
Wat een geweldig antwoord! Het werkt perfect en alles is weer zoals ik het wil hebben. Heel hartelijk dank! Je bent een engel!
Groet, Emma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan