• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Map automatisch opslaan wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonp60

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Hallo,

Ik heb een stukje VBA code gevonden wat ik gebruik om bestanden automatisch op te slaan en te voorzien van een naam. Als standaard map wordt de map Deze PC - Documenten geopend, maar ik wil het bestand heel ergens anders opslaan. Ik moet dus telkens de gewenste map opzoeken. Aangezien ik telkens in verschillende mappen moet opslaan leek me deze optie beter dan direct naar één vaste map te verwijzen, waarin het bestand dan direct wordt opgeslagen met de gegeven naam.
Ik wil bestanden opslaan in de map D:\Voetbal en dan van daaruit naar de betreffende sub-map klikken. Het zou dus makkelijk zijn als direct de map D:\Voetbal geopend wordt i.p.v.
Deze PC - Documenten. Onderstaand het stukje code wat ik gebruik:
Code:
MyFileName = ActiveSheet.Range("D7").Value & "_" & ActiveSheet.Range("D9").Value & "_Week" & ActiveSheet.Range("J5").Value
    If Not Right(MyFileName, 4) = ".xlsm" Then MyFileName = MyFileName & ".xlsm"

With Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)
    .Title = "Select a Folder"
    .AllowMultiSelect = False
    .InitialFileName = ""
    If .Show <> -1 Then GoTo NextCode
    MyPath = .SelectedItems(1) & "\"
    End With

NextCode:
    If MyPath = "" Then GoTo Cancel
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=MyPath & MyFileName, FileFormat:=52, Local:=True

Wie kan mij helpen?

Groet,
Ton

Het gewenste pad kan je invullen bij:
.InitialFileName = "D:\Gewenst\Pad"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan