map beveiligen in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariekan

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Berichten
145
Zit op het werk :) dus ... hoe kan ik een map beveiligen met een w8woord? In de helpfunctie staat iets over een schermbeveiliging... maar dat wil ik niet...

Heb in andere threads wel iets gelezen over programma's, verplaatsen naar een gedeelde documenten.... maar dat wil ik niet...
 
Laatst bewerkt:
en dat is nou net wat ik niet wil... Ik heb documenten op een d: schijf staan.. en die wil ik beveiligen... had ik natuurlijk ff moeten zeggen
 
beveiligen mappen xp

Moet je hier nu echt een progje voor installen?
Ik heb namelijk zo'n gelijke vraag.
Ik wilde gisteren iets opslaan (op d:\) en bij het openen van de betreffende map, drukte ik dus per ongeluk op delete. dom, dom, dom. Maarja de map was al weg.
Gelukkig kon ik nog wel de map terug krijgen door verwijderen ongedaan maken te klikken via rechtermuismenu.
Maar het is echt belachelijk dat je via Bestand>Opslaan als een map zomaar zonder bevestiging kunt verwijderen?

Dus ik wil de beveiliging niet voor een ander maar ook voor mezelf op bepaalde mappen hebben.


vrgr. Maaike
 
Maaike,

Ik denk dat jij wat anders bedoelt dan Ariekan.

Maar kijk eens bij de eigenschappen van je prullebak. Mist daar het vinkje bij Dialoogvenster voor bevestigen van verwijderen weergeven?
 
Mario,
ik zal er thuis eens naar kijken.
maar is het niet zo dat alleen verwijderde items van C:\ in de prullenbak terecht komen?
ik kan het hier niet testen dus vandaar voor de zekerheid deze vraag nog even.

vr.gr.
 
Bestanden van D etc komen ook in de prullenbak. Maar kijk eerst thuis maar eens hoe jij e.e.a. ingesteld hebt aangezien je ook per partitie kunt aangeven hoe het verwijderd kan worden
 
Hoi Mario,
Je hebt gelijk. Bij de eigenschappen van de Prullenbak staat idd aangevinkt: Vragen om bevestiging bij verwijderen.
En "Eén instelling voor alle stations" staat aangegeven.
Dus ik weet waar ik de volgende keer moet zoeken als ik iets per ongeluk heb gedelete. (mits niet "shift-delete"...)
Bedankt voor je hulp!

Gr. Maaike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan