Map beveiligen met een wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferna37

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2010
Hallo,

Al mijn vertrouwelijke Microsoft bestanden zijn beveiligd met een wachtwoord, of met AxCrypt.
Maar nu heb ik een map gemaakt, met daarin een 3 tal vertrouwelijk e-mail documenten, dus met de extensie .eml.

Die losse bestanden krijg ik niet beveiligd, maar kan ik op een of andere manier die map beveiligen ??.
AxCrypt kan ik in beide gevallen niet gebruiken.

Vast dank voor eventuele reacties.

mvg

Ferna37

Hallo Ferna37

Als het niet alleen op een moeilijke manier moet en een makkelijke manier ook mag ,waarom pak je die map niet in een rar bestand of zo en zet er wacht woord op.

Kun je daarna het rar bestand als het nou dan toch moet gaan zitten crypten ,maar ik zeg altijd maar wat je met vaste regels gaat versleutelen ook weer met net zulke vaste regels gekraakt en ontsleutelt kan worden.

Om het rar bestand daarna met een rechter muisklik dan opties er een verborgen bestand van te maken veel leuker.

Ragdoll :thumb:

Of je gebruikt het programma Cryptext. Een heel gebruiksvriendelijk programmaatje wat zich installeert in de verkenner shell en daarna als je bv op een map met de rechtermuis klikt je de optie krijgt Yncrypt of Dycrept.
Het beveiligt letterlijk alles wat er maar in die map staat. Ik gebruik het op werk al jaren met veel plezier.

Grtjs Jarno jjw

Hartelijk dank voor de aangeboden hulp.

Probleem is intussen opgelost, ik kan de bestanden wel beveiligen met AxCrypt dat ik als standaard gebruik.
Het probleem was, dat ik de zaak zo had ingesteld, dat eenmaal tijdens een sessie een bestand ontsleuteld is, alle bestanden gedurende die sessie ontsleuteld worden, zodat ik niet telkens het paswoord moet inbrengen.
Daardoor dacht ik dat de versleuteling van die eml bestanden niet werkte.
Na nieuwe opstart van de pc, bleek dat echter wel zo te zijn.

Nogmaals dank,

mvg

Ferna

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan