Map beveiligen met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnands

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Hey iedereen, dit is misschien een hele domme vraag maar ik ben het echt al lang aan het proberen en kom er maar niet uit maar, is het mogelijk om een map in windows xp te beveiligen met een wachtwoord zonder gebruik te maken van accounts?:o

Alvast Bedankt

Verplaatst naar "software XP" zoek aub de juiste sectie.

Tot zover ik weet gaat dat niet. Ik heb er ook al eens naar gezocht.

Het is vast wel mogelijk maar inderdaad hoe???
Ik was zelf ook bezig met een topic hierover.
FiLES BEVEILIGEN
Wat wel mogelijk is is een simpel onschuldig progje waarmee je files kunt beschermen met een paswoord.
Beschem files met paswoord
Of een progje waarme je dan inderdaad ook alles onzichtbaar moet kunnen maken maar ik heb me in dit progje nog niet verdiept.
Hide files and folders
Mischien heb je er wat aan.
grtjs jjw

in de xp home zal dat niet gaan.
in de xp pro rechtermuisklik op de map en dan delen en beveiligen

ntfs is wel nodig lijkt me.. dus als je je xp installatie op een fat16/32-partitie hebt staan wordt het misschien eens tijd om het te 'upgraden' naar ntfs.. tenzij je er ook nog een vroegere windowsversie (zoals 98 of me) ofzo op hebt staan..

En geef me eens een goede reden waarom NTFS nou daadwerkelijk nodig is behalve dat het een snellere en stabieler bestandssysteem is.

En puppie wat nou als je die optie niet kunt kiezen terwijl ik wel een pro versie draai?
ScreenShot032.jpg

Laatst bewerkt:
Geplaatst door jjw
En geef me eens een goede reden waarom NTFS nou daadwerkelijk nodig is behalve dat het een snellere en stabieler bestandssysteem is.[/IMG]

Een voor mij zeer belangrijke eigenschap van NTFS is het feit dat het bestanden groter dan 4GB ondersteunt. FAT32 doet dat niet. Aangezien DVD ISO's al snel groter zijn (al is het maar een beetje) is NTFS voor mij ideaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan