Map beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Mijn pc is gister kapot gegaan gelukkig me hardeschijf niet maar hier staan nog bestanden op, en dat staat op mijn documenten. Als ik naar C: ga en dan naar documents and setting en dan op mijn account klik kan ik er niet in omdat hij is beveiligd. Hoe kan ik dit omzeilen?

Groetjes, Pim

Opstarten in veilige modus en dan als "administrator" inloggen?

Ja maar als ik de hardeschijf in me tijdelijk computer wil doen kan ik die hardeschijf niet laten opstarten, ik kan wel kiezen voor windows normaal opstarten en veilige modus, maar als ik dat doe dan gaat hij niet verder naar het logo van windows xp dus dat doet hij helaas niet. Ik moet hem gewoon aansluiten op die tijdelijke computer waar dus windows 2000 is opgeinstalleerd en dan kan ik bij deze computer pas de bestanden zien op die harde schijf

kun je iets duidelijker zijn?

je pc is kapot gegaan en de HD (laten we hem schijf A noemen) doet het nog wel.
Die sluit je aan op een tijdelijke pc. Toch? Zet je die dan erbij of is het de enige HD in die tijdelijke pc? Als het het eerste is, als slave instellen. (en je zult hem dan niet onder de C: zien)

Ik begrijp dus niet wat je bedoelt.

Laatst bewerkt:
In die tijdelijke pc zit dus al een hardeschijf (C:Win2000) met windows 2000 erop geinstalleerd.

Ik plaats die hardeschijf erbij als slave en probeer hem op de starten vanaf deze hardeschijf, helaas doet deze het niet en start hij Windows XP niet op.

Boot ik hem dat hij windows 2000 moet opstarten doet hij het wel gewoon en windows 2000 ziet bij "deze computer" de hardeschijf staan. D:WINXP

Nu wil ik dus die bestanden die op D:WINXP staan wil ik kopieren naar de C:win2000. Helaas kan ik dus zo niet in de map mijn documenten komen.

Snap je het nu een beetje?

Groetjes,Pim

Zoiets vermoedde ik al, vandaar mijn advies m.b.t. safe modus, (sloeg reeds op de door jou geschetste situatie) m.a.w. dat tijdelijke systeem in de veilige modus booten (Win2000) en DAN de slave benaderen als administrator.

Laatst bewerkt:
Ik heb net windows 2000 opgestart in veilige modus, echter helaas als ik de Winxp schijf benader kan ik nog steeds niet in die mappen, kan wel op gedeelde documenten klikken maar echter niet op mijn eigen, ik heb geen toegang...

mogelijk dat de dosprompt in de F8 modus soelaas biedt?

dosprompt in de F8 en dan handmatig met het copycommando aan de slag gaan?

Ik heb he zelf opgelost en kan er nu inkomen, ik heb de beveiliging veranderd en kan dus nu wel in deze mappen komen.

Toch bedankt voor je moeite

Groetjes, Pim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan