map c schijf, onlangs geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
ik heb op mijn c schijf een map ontdekt die onlangs geopend heet.
ik heb hem niet aangemaakt, is automatisch.
Hierin zitten allemaal bestanden (foto's,word documenten, ect) en alles is 1 kb en heeft als bestand type, heet het snelkoppeling.

Wat is dit nou en kan i dit verwijderen zomaar.?????

Onlangs geopend is een standaard Windowsmap,je kunt de optie "onlangs geopend" aanpassen onder eigenschappen v.h. startmenu>startmenu aanpassen enz.Je kunt deze map leeg maken,geen probleem hij houdt bij welke bestanden je recent geopend hebt.

Bedankt. Als ik de folder (gele mapje) met alle bestanden delete blijft dit onlangs geopend dan weg?
Waar kan ik dat aanpassen, start en dan ......?

is heel irritant dat de pc zelf gewoon dingen opslaat die weer ruimte kosten, die ik al gedelete heb of gwoon geopend en bekeken.

Het mapje komt weer terug maar je kunt 't wel leegmaken,maar zoals je al zei er staan alleen maar snelkoppellingen in die verwijzen naar bestanden.Rechtsklik op de taakbalk>kies eigenschappen>menu start>aanpassen>geavanceerd>vink uit: onlangs geopende programma's in een lijst weergeven o.i.d.
StartMenuGeavanc..JPG

Laatst bewerkt:
Je maakt (lijkt mij) een enorme denkfout: in die map staan geen gebruikersbestanden maar alleen de verwijzingen ernaartoe (oftewel: er staan alleen snelkoppelingen in, niet de bestanden zelf).
Snelkoppelingen kosten zo goed als geen ruimte (4 kilobyte per stuk...)

EDIT: Ik zie dat Mik Zjegger zojuist hetzelfde heeft geschreven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan