map concepten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildcat64

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2011
Beste lezer(s)

In mijn Outlook 2007 staat er achter mijn map concepten tussen haakjes vermeld dat er 11 concepten zouden inzitten maar ... deze map blijkt effectief leeg te zijn. :confused:
Hoe kan ik deze foutieve aanduiding "resetten"? :D
Alvast bedankt bij voorbaat! :thumb:

Groetjes
wildcat64

Hoi,

Mogelijk een probleem met het PST-bestand.
Om te weten waar je moet zijn om dit bestand met scanpst.exe te controleren en evt. repareren, moet je de windowsversie opgeven.

Hoi Tée

Bedankt voor de snelle reactie. Ik had zelf al zo'n vermoeden dat het iets met mijn pst-bestand van doen had maar weet verder niet hoe ik het precies moet aanpakken. Mijn besturingssysteem is trouwens Windows Vista.

Groetjes
wildcat64

Hoi,

• Controleer in Outlook in welke map het geldige pst-bestand staat, menu: Bestand > Gegevensbestandsbeheer... (tabblad Gegevensbestanden). Dit onthouden of opschrijven, zie laatste stap.
  • Sluit Outlook nu af
  • Zorg dat in de weergave-opties in de verkenner de verborgen mappen en bestanden worden weergeven.
  • Start het programma'tje SCANPST.EXE, te vinden in: C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\
  • Nadat het is gestart moet je de lokatie van het gegevensbestand OUTLOOK.PST opgeven, standaard is dat: C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook (Vista). Maar dit kan ook een andere locatie zijn (zie eerste stap)

Hoi Tée

Alweer bedankt zowel voor de snelle reactie als voor het overzichtelijke stappenplan. Aangezien het probleem zich stelt op een pc van een vriend, zal ik vermoedelijk in het weekend of zelfs later pas uw voorgestelde oplossing kunnen uitproberen. Ik houd er evenwel aan om u op de hoogte te houden maar ... even geduld.

Groetjes
wildcat64

Nog even geduld want ik kan de voorgestelde oplossing vermoedelijk pas komend of het daaropvolgende weekend uitproberen maar ... ik houd jullie op de hoogte! :d

Groetjes
wildcat64

Hoi Tée (en andere lezers natuurlijk)

Proficiat voor uw geduld maar hier ben ik dan eindelijk met het resultaat! Deze voormiddag heb ik uw richtlijnen opgevolgd en scanpst.exe opgestart en het pad naar mijn outlook.pst opgegeven. Het programma scanpst.exe vond fouten en vroeg om deze te herstellen maar niet voordat het een backup had gemaakt. Na herstelling heb ik Outlook opnieuw opgestart en wat blijkt? Er staan nog altijd 11 zogezegde concepten in de gelijknamige map! Onze poging heeft dus niet het verhoopte resultaat gebracht. Ik heb louter experimenteel nog eens een nepmailtje opgemaakt zonder dit te verzenden zodat er een concept van werd bewaard bij afsluiten van Outlook. De teller van de concepten is van 11 naar 12 gegaan en toen ik het nepmailtje wiste uit de map concepten opnieuw van 12 naar 11. Ik hoopte hiermee een soort van "hertelling", "herindexering" of whatever te bereiken maar ook dit zonder resultaat. Alle suggesties en raadgevingen blijven dus van harte welkom om dit hardnekkige probleem aan te pakken!

Groetjes
wildcat64

Hoi,

Als je op de map concepten klikt, staat er toch niet (toevallig) bovenaan 'Er is een filter toegepast' .... ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan