Map cookies en map temporary internet files met submappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart25

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Deze mappen zijn sinds kort onzichtbaar en niet meer toegankelijk via mappen in deze computer. Alleen via het handmatig intoetsen van de map in de adressenbalk krijg ik toegang. Dit is vervelend want ik kan zo niet geregeld deze mappen leegmaken om spyware en problemen te voorkomen. Als ik ze handmatig zoek kan ik bij eigenschappen het vinkje niet weghalen bij verborgen. Neem aan dat dit ooit door spyware zo ingesteld is??? Hoe los ik dit op? Alvast bedankt!! :D

Laatst bewerkt:
De optie Verborgen bestanden en mappen weergeven moet wel aanstaan.
Kijk hier hoe je dat moet doen of kijk hier voor uitleg met afbeeldingen.

Nog niet helemaal goed

Dankjewel!! Ik zie nu de mappen temporary internet files en cookies, maar nog steeds niet de belangrijkste: content.ie5 Deze map blijft onzichtbaar via het mappenoverzicht in deze computer en blijft alleen toegankelijk door het adres handmatig in te toetsen. Vroeger waren al deze mappen gewoon toegankelijk, waarom nu opeens niet meer? Toch bedankt, hoop dat u ook nog een oplossing heeft voor de toegang tot de map content.ie5 en ik vraag me af of er nog meer mappen zijn die onzichtbaar zijn geworden waarvan ik het bestaan niet eens weet? Ow ja die optie had ik al aanstaan natuurlijk ;)

Je moet denk ik ook nog de optie Verborgen mappen tonen aanzetten:

- Ga naar Extra > Mapopties
- Tabblad weergave

Helemaal onderaan staat de optie of je verborgen mappen wilt weergeven.

Die had ik al aanstaan dat was wat ik probeerde te zeggen ;) Dit probleem wordt denk ik niet door die instellingen veroorzaakt. Die onderste optie heb ik standaard op weergeven staan. Beveiligde besturingssysteembestanden weergeven niet. Als ik dat vinkje uitzet, zie ik de mappen cookies en temp int files wel, maar de submappen, zoals content.ie5 niet. Daarom vermoedt ik dat het om een andere reden onzichtbaar geworden is. Verwijderde vroeger alle inhoud van deze mappen voor spywarescans. Laatst stond er wel spyware op en sindsdien kan ik niet meer in deze folders. Hopelijk heeft u nog ander advies! Alvast bedankt!

Toch even alle instellingen op een rijtje, voor de zekerheid:

Configuratiescherm, Mapopties, Weergave.

Haal het vinkje weg voor

"Beveiligde besturindsysteembestanden verbergen (aanbevolen)"

Zet een vinkje voor

"De inhoud van systeemmappen weergeven"

Haal het vinkje weg voor

"Extensies voor bekende bestandstypen verbergen"

Selecteer het bolletje voor

"Verborgen bestanden en mappen weergeven"

ja hele rijtje is zoals u het zegt, maar zie nog steeds content.ie5 niet. Wel cookies en temp int files. Probleem ligt waarschijnlijk ergens anders...nog suggesties? bedankt :thumb:

Kijk eens hier: Doc.and Settings>naam>Local settings>Temporary Internet files>

Maak eerst eens alles even schoon:

Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

ja het gaat om deze map ja, maar daarin staat geen submap content.ie5, terwijl die wel te bereiken is door hem in de adres balk in te voeren

ja het gaat om deze map ja, maar daarin staat geen submap content.ie5, terwijl die wel te bereiken is door hem in de adres balk in te voeren

Als je er via de omweg in komt, wat zijn dan de 'kenmerken' van de map?

alleen lezen en verborgen is aangevinkt maar grijs en niet te "ontvinken" verder 447 bestanden 16 mappen 10 mb

heb gescand met ccleaner (gebruik zelf dcleaner en registry booster) ad aware en spybot vinden nix

alleen lezen en verborgen is aangevinkt maar grijs en niet te "ontvinken" verder 447 bestanden 16 mappen 10 mb

Ik zou maar doen wat Michael zegt, want dan zou hem moeten zien.

ik gebruik hitmanpro, dcleaner (nu ook ccleaner) en registry booster, NOD32, etrust antivirus, sygate personal firewall, heeft u nog advies wat ik verder moet installeren om problemen te voorkomen?

en de grote vraag: waarom is het na gebruik van ccleaner opgelost?

heel erg bedankt :thumb: :thumb:

Je hebt sowieso 2 anti-virusprogramma's draaien, deinstalleer of NOD32 of eTrust Anti-Virus.
Twee anti-virusprogramma's tegelijkertijd zorgt voor een langzame pc en voor onnodige vastlopers, fouten etc. Verwijder dus een van de twee via Configuratiescherm --> Software.

Draai daarna nog eens CCleaner en doe dan niks maar ga direct naar de map toe, lukt het nu wel?

Na CCleaner werkt het naar behoren, maar wat is er dan weer veranderd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan